פוסטים

חומות של תקווה

The-Shawshank-Redemption1.jpg

בס"ד

 

עכשיו כשאני עוצרת לחשוב על זה לרגע אני מגיעה למסקנה יש משמעויות רבות לעובדה שאני מסיימת את לימודי בתיכון בעוד כחודש , 12 שנות לימוד .
יש משמעויות רבות , גדולות ורחבות שעושויות לשנות עולמות , לחרוץ גורלות ולחולל מהפכות .
אני מאמינה כי עד רגע זה לא באמת הבנתי את המשמעויות על כל רבדיהן ואינני חושבת כי ברגע זה אני מבינה את כל המשמעויות אבל אני חשה צורך לכתוב על זה .

עכשיו פתאום יש לי זמן פנוי . זה חדש .
עד עכשיו כל זמן שהוגדר כזמן פנוי נוצל בעבור מנוחה מלימודים לקראת תקופת מבחנים , אבל עכשיו כל זמן פנוי הוא פשוט כמו שהוא , זמן פנוי .
וזה גדול , וזה מפחיד כי עכשיו אני מחליטה לבד מה לעשות בזמן הפנוי הזה .

ב12 השנים האחרונות בחרתי ללמוד , לנוח , להיבחן , לנוח , ללמוד ולחשוב על מה יהיה אחר כך .
היום הגיע ה'אחר כך' הזה שכל הזמן חשבתי עליו . היום הגיע הזמן להיות מעשיים .

זה הזוי לי וזה מעורר בי חששות , עכשיו אני צריכה לבנות לעצמי עולם חדש של תוכן , להרכיב לעצמי דרכים לרכישת ערכים שהרי ב12 השנה האחרונות מערכת החינוך סייעה לי בכך ואני נרתמתי לשם המטרה .

מהיום , כל מה שאקרא באותו היום יעשיר את הידע שלי ויהפוך לדבר המרכזי בחיי ולא שולי כמו שהיה עד עכשיו . הלימודים היו עד עכשיו הדבר המרכזי ומהם שאבתי את מרבית הידע שלי .
כמו כן , כך יהיה דינו של כל דבר שאראה , ארגיש ואחשוב .
אם עד עכשיו הייתי אחראית לחיי ונעזרתי במערכת החינוך לשם כך עכשיו אני פשוט – אחראית לחיי. וכשאני אומרת חיי אני מתכוונת למערכת הערכים שלי , לידע שלי , לרצונות שלי , לשאיפות שלי , לראייה שלי , להסתכלות שלי ולהבנה שלי .

כבר המון זמן עבר מאז שהקלטתי את הסרט 'חומות של תקווה' ובדחיינות בלתי פוסקת הבאתי את עצמי למצב שהסרט נמצא בתיבת ההקלטות כבר שנה .
אתמול היה לי זמן פנוי , אז ציירתי .
היום היה לי זמן פנוי , אז ראיתי את הסרט .

הרגע הזה הוא אחד מהרגעים שמשפטים כמו ' כל דבר בעתו' מעוררים בי צמרמורת , למה ?
פשוט כי אני מרגישה בכל רמ"ח איבריי שאם הייתי רואה את הסרט הזה לפני היום לא הייתי מגיעה למסקנות ולמחשבות שהוא עורר בי היום . לא בטוח שהייתי מתרגשת ממנו כמו שאני מתרגשת ממנו היום . לא בטוח שהייתי מעריכה את התסריט וההפקה כמו שאני מעריכה אותם היום .
הצפייה הזאת הובילה לכתיבת הקטע הזה , אם הייתי רואה אותו לפני היום , לא בטוח שהייתי מגיעה לכתיבת הקטע הזה היום וזה היה חבל – כי ההבנה הזאת שעוד מתבשלת בתוכי ברגעים אלו הולכת לעזור לי ליצור לעצמי את החיים שאני רוצה וכרגע כלל הנראה , הכתיבה הזאת חוסכת לי המון זמן שיכול היה להתבזבז בקלות .

אז אני אחשוב על זה עוד הרבה ואחייך קצת לעצמי ואל לי לשכוח – תודה לך הקב"ה !

תגובות