יצירות אחרונות
גם בחושך מוחלט (1 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (1 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (1 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (3 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (2 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (3 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
מלאכים מעל ביתי (13 תגובות)
יצחק אור /שירים -23/06/2026 10:09
הפרח האחרון בגינה🌹🌹🌹 (9 תגובות)
שמואל כהן /סיפורים -23/06/2026 09:47
פוסטים
מוסר קטלני11 באוגוסט 2006 מוסר קטלני
" מי שהלך, הוא לא ישוב עוד לעולם ..." קדושת-החיים היא ערך עליון של המוסר. מנהיגי ישראל, עקב רפיסות וחולשת דעת, או בלהטם לרצות את אויבינו ואת אומות העולם, העדיפו על פניה ערכים אחרים, אמיתיים או מדומים. הם מוכנים להקריב למענם את חיינו. בעסקות השבויים, מ-"עסקת ג'יבריל" ועד "עסקת טננבאום", הוחלפו שבויים בודדים, או סוחר סמים וגופות חיילים, במסות אדירות של מחבלים צמאי דם. זה עלה לנו במאות רבות של חללים; לדברי סילבן שלום, אחד מ-12 השרים שהכריעו למען "עסקת טננבאום", היא גבתה כבר 34 קורבנות; את הנכים לא סופרים כלל. הקטל יימשך עוד שנים.
תמורת פדיון שבויים בודדים משלמים בחיים של רבים. מדחאת יוסוף הופקר לדמם עד מוות, במשך שעות ארוכות, כדי לא להתעמת עם הפורעים הערבים בקבר יוסף, ו-"לתת כבוד" לגיבריל רג'וב שהבטיח לדאוג לפינויו. מראית-העין של מתינות והידברות הועדפה על חיי-אדם ועל ערך אי-הפקרת פצוע בקרב. תשלום בחיי ישראלים, חיילים ואזרחים, כדי לצמצם פגיעה באויבינו, הפכה לנורמה בפעולות צה"ל. רק בג'נין, במצבע "חומת-מגן", נהרגו 23 חיילים; מות רובם יכול היה להימנע על-ידי החרבה שיטתית של הבתים מהם לחמו נגדנו. המסורת הקלוקלת נמשכת גם במלחמה הנוכחית. על "ההומניות" שלנו משלמים בחיי טובי בנינו, גם בהרג אכלוסיה אזרחית ובנזק כלכלי אדיר. ב-28 ביולי הצעתי לשנות הכללים. אילו נעשה הדבר, הרבה קורבנות היו נחסכים; קרוב לוודאי שהמלחמה היתה כבר נגמרת. אך מנהיגי ישראל מעדיפים מראית-עין של "מתינות" על חיים שלנו. מקובל על כל העולם, גם עלינו, שהחיזבאללה יכולים לשגר טילים נגד אוכלוסיה אזרחית, במטרה ברורה להרוג - ואילו לנו אסור להגיב בהריסת בתים, לאחר הודעה מראש על כך כדי למנוע הרג. גם כך אנחנו מצטיירים בעולם כקלגסים ברוטליים, שינוי הנורמות לא ירע משמעותית את תדמיתנו. הגיע הזמן שנחזיר ערך החיים שלנו לראש סדר העדיפויות. זה יחסוך חיים רבים גם בצד האויב. * "מוסר קטלני" - ב-NFC, עם תגובות הקוראים תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |