פוסטים

רגש

רגש

 

טוב כבר הבנתי דבר אחד שבשבועות האלה אני רק אכתוב, כדי להוציא את הפורקן שבי. אם הייתי עושה זאת על ידי טלפונים לאישה שאני מכיר חודש והרי זה דבר מאוד לא טוב ובריא לקשר, אז החלטתי שאני רוצה לכתוב זאת ביומן כלשהו שעכשיו אני ממציא.

דברתי אתמול על איך אימפולסיביות, אשליה וטוטאליות הולכים ביחד. היום אני רוצה לדבר על רגש. כן, רגש.

 

כמו שכבר ציינתי אתמול, רגש זה מושג מאוד מופשט. אי אפשר לראות אותו וכן אי אפשר לחוש אותו. רגש זה דבר מאוד כבד. תמיד אומרים בסלנג: "מה אתה נופל עליי". למה אומרים את הדבר הזה? אני מדמה את הרגש לנפילה, כי כשאתה מרגיש משהו מסוים אתה עסוק רק בזה וזה דבר שמאוד מעניין אותך. אתה נופל על משהו אם אתה רוצה או לא רוצה. מן הסתם יש כל מני סוגים של רגשות. כלה מפחד, עצבים עד לשמחה ועצב. בן אדם צריך להרגיש משהו, אחר כך איך הוא מתקיים? משיממון, אין זה דבר אפשרי.

 

ציינתי אתמול דבר מאוד חשוב בחיים שלי. שהכרתי מישהי, יצאתי איתה למסעדה במתחם שרונה בתל אביב. כאמור המפגש נערך 5 שעות וכן גם התאהבתי באישה. אני אוסיף שאני לא יודע אם יהיה עוד מפגש עד שאני לא אמתן את הרגש שלי אליה. התאהבות מן הסתם זאת אשליה. האשליה הזאת חוסמת אותך מלהכיר את אותה בחורה וכן אתה נסחף ברגשות שלך גם אם אתה עם מצופים. המצופים האלה עוזרים לך להתקדם מבלי שתטבע, אבל כמה אתה יכול להמשיך באיזשהו שלב אתה מתיאש והגוף שלך מספיק רטוב כדי לצאת מהמים. אבל המים כה רבים ואתה רחוק מרחק שנות אור מהחוף. אז מה עושים במצב שכזה, שכבר נמאס לך להיות בתוך המים? אתה מתקדם לאט לאט בעודך במים עד שאתה נמצא בחוף ורק אז אתה מוציא את המצופים. הגוף שלך כל כך צמא לאוויר או לקרקע מוצקה ואתה מתיבש.

 

ההתיבשות הזאת מאוד קשה. ואני אגיד גם למה, כי באיזשהו שלב נהיית דג ואתה רוצה להכנס לתוך המים, אבל המים האלה לא בריאים לך, אז מה אתה עושה? מתרגל לאוויר, מתרגל לחופש ובאיזשהו שלב אתה מוצא את עצמך הולך לחוף אחר, אבל נמצא ברדודים. המושג רדוד, זה דבר מאוד קליל. אתה שוחה ברדודים, אתה לא תטבע מן הסתם. אתה מרגיש את הקרקע, אתה יכול לשחק וכן אתה נהנה באותה מידה ולא מתענה.

 

היום היה לי אירוע מאוד משמעותי עם הרבה רגש והרבה אמוציות. כאמור כבר דימיתי את הרגש לים, עכשיו כדי שאני לא אטבע או משהו כזה ניסיתי להישאר כמה שיותר ברדודים ולהיות קליל ולא להסחף לתוך העמוקים וסתם להתבאס מזה שקשה לך לחזור לחוף. אנשים מאוד רגישים ניסו למשוך אותי אליהם אבל מנעתי את זה על ידי השארותי עם הרצונות שלי. דבר זה גרם לי להבין משהו מסוים. הרי היום היה לי משהו מאוד ריגשי עבורי, וכדי לא להיסחף נשארתי. העניין הזה הציב לי מראה מאוד גדולה על ההתנהגות שלי שאני מתנהג עם האישה. כשאני נמצא איתה אני נמצא בים של רגשות ואשליה מסוימת שקשה לי מאוד להשתחרר מזה, אבל פה קורה דבר מאוד לא אמיתי. אני מושך את עצמי לתוך האש ואני נשרף תוך כדי. אף אחד לא בא להציל אותי. אף אחד לא אומר לי אתה עושה טעות. אם אומרים, אבל רק אם אני מכניס את אותו אדם שרואה מבחוץ איפה אני נמצא.

 

כדי למנוע את השתתפכות בשניה שאתה קולט שאתה נסחף לתוך המים העמוקים וטובע או שלא טובע ואתה נמצא כבר הרבה זמן שם, רק אז אתה צריך להגיד לעצמך. תעצור, תראה, תבין, תשמע, תחוש את הסכנה ורק אז תקבל את ההחלטה, אבל זה לא טוב. צריכים להיות ברדודים כדי לא להיסחף לרגש ואחר כך אתה מושך אותה לתוך המים והיא טובעת ואתה עם מצופים ולא טובע, אבל אתה מציל אותה. העניין הזה גרם לי להיזכר כמה אני לא רוצה שירחמו עליי וכמה אני לא רוצה שיציפו אותי בים של רגשות. אז למה אתה עושה את זה אם אתה עושה את זה לאותה אישה. אף אחד לא אוהב שעל הפעם הראשונה מתאהבים בך, כי התאהבות זה דבר מאוד מלחיץ. תיהיה קליל ותהיה ברדודים, כי אחר כך אתה טובע ואין מי שיציל אותך. אני צריך לפעמים שמישהו יציל אותי מעצמי כי אחר כך אני מגזים.

 

הרגעים האלה הם הרגעים הכי קשים עבורי. יש לי חיבה עזה לאשה הזאת, היא מאוד חשובה לי בתור בן אדם ואני לא רוצה שהיא תפגע ממני, אז אני מתנתק מעצמי כדי להתחבר לאני האמיתי שלי וכדי שהיא תוכל לשוב לחיקי מבלי לחוש איום, כי אהבה זה דבר נורא מאיים ואני אסביר: כשאתה אוהב מישהי או שאתה מרגיש חיבה עזה למישהי אתה משטלת עליה, אתה משרה עליה את הרגשות שלך. הרגשות האלה גורמים לה להדוף אותך, אלא אם כן אתה נותן לה סוג של אוויר של התאקלמות ואז שניכם יכולים לקבל אחת את השני, אבל אם אתה נכנס בכל הכוח היא לא תרצה אותך ותהדוף אותך בכל מני דרכים אפשריות. דבר נוסף שאני רוצה להסביר, היא נתנה לי סוג של הבנה לעצמי שאני צריך ניתוק רגשי, רק אז אני אוכל להתקרב. תהיה עדין, אל תהיה אימפולסיבי, תהיה ג'נטלמן אל תיהיה ברברי.

 

 

תגובות

גלי צבי-ויס / לאט לאט... / 25/03/2016 21:45