יצירות אחרונות
מריל (0 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
מלאכים מעל ביתי (9 תגובות)
יצחק אור /שירים -23/06/2026 10:09
הפרח האחרון בגינה🌹🌹🌹 (6 תגובות)
שמואל כהן /סיפורים -23/06/2026 09:47
מלב הציפור המתוקה בוקעים (4 תגובות)
דני זכריה /שירים -23/06/2026 06:00
עוגיית הזמן-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -23/06/2026 02:04
שינה טובה (2 תגובות)
צביקה א הורוביץ /שירים -22/06/2026 21:05
מִפְרַשׂ הַהַשְׁרָאָה (3 תגובות)
אביה /שירים -22/06/2026 18:59
לו היייתי ציפור--מוקדש באהבה לעליזה אהובה (15 תגובות)
מרים /שירים -22/06/2026 18:33
שירים
מצה ופיתה-דומה ושונהמצה ופיתה- דומה ושונה כמה ימים לפני יציאת מצרים חשבו בני ישראל זה לא מתאים הם יתייבשו, לא יהיו טעימת, אולי נכין עוגיות בריאות? , חסרים כמה מרכיבים.. הכינו את הבצק עם שמרים ,כמובן, לשו וחיכו לתפיחה, אך פתאום נשמעה צפירה וקריאה ,-הקשיבו, הקשיבו, בני ישראל, יש לכם עשר דקות להתארגן, יוצאים לדרך, מהרו וארזו רק מה שאפשר לקחת ביד.. נו, אופים ככה, אין בררה, ,
קרצו עיגולים, שיטחו והכניסו לטבון , וכל ארוחה היו צריכים לטבול במים כדי שאפשר יהיה לאכול אחרת היה עומד בגרון. מאז כל שנה אנחנו נאלצים לאכול פיתות יבשות, שמשום מה נקראות-מצות. אז תגידו בגלל שהבצק לא תפח אנחנו אשמים? . השמרים חמץ, זה אפשר להבין , אבל למה עוד מאכלים שלא היו אז, פתאום נעשו חמץ, זה לא אבסורד? מזל שרק שבוע? תארו לכם שהיה 40 יום אז בואו נאכל מצות וכך נזכור את בני ישראל במדבר תגובות
גלי צבי-ויס
/
מעשה שהיה כך היה
/
06/04/2018 14:28
אילה בכור
/
בעירק היו אופים לבד פיתות מיוחדות לפסח
/
06/04/2018 18:27
גלי צבי-ויס
/
מעניין לטעום אותן.
/
06/04/2018 20:54
יום טוב צבי
/
כך נזכור
/
06/04/2018 16:06
אילה בכור
/
כנראה..וטוב שכך מסורת משמרת עם-תודה
/
06/04/2018 18:27
viki.s
/
אכן מזל שרק שבוע גם כך קשה לאנשים יופי של סיפור
/
06/04/2018 21:02
אילה בכור
/
,וכבר עבר..ובגבורה תודה
/
07/04/2018 11:12
יקיר (יקי) דסא©
/
לא ידעתי שיהודי מצרים אכלו פיתה עיראקית :-)
/
06/04/2018 21:30
אילה בכור
/
יש הרבה במשותף..תודה יקי
/
07/04/2018 11:13
אודי גלבמן
/
מצה רטובה החלום הרטוב
/
07/04/2018 06:36
אילה בכור
/
אכלתם יבשה? טוב נו אשכנזים..אתה מפצה עכשיו ברוטב ורטיבות
/
07/04/2018 11:14
שמאי ארמן
/
הדבר הכי קשה לאכול במצ
/
07/04/2018 08:47
אילה בכור
/
כול המצה מקשה אחת-תודה ושבוע מבורך
/
07/04/2018 11:14
עליזה ארמן זאבי
/
אילה יקרה !כך נזכור את
/
07/04/2018 18:49
התחברותתגובתך נשמרה |