סיפורים

דרושים: מכחול ודף.

אתה מצייר את מילותיי? האדם העומד, השוכב, היושב, החי, המת, המאושר, העצוב. אתה מצייר את מילותיי? אז כך זה מתחיל, מה עשית בין שקיעה לזריחה? מה קרה לך שם ברגע בו הקצת וקיללת את השנייה שעיניך נפקחו, או קמת בחפזון לקראת אירוע משמח המחכה לך בהמשך היום, או אולי לבוקר עצמו. מה עבר בין רגע פקיחת-העיניים, עד לאותו מצב שכיבה בו אתה נועל את עיניך ומזמין חושך אל מול וסוגר עוד יום שתשכח בודאי בעוד יומיים. אולי אפילו יום למחרת, או אולי כבר שכחת. או שתזכור פרטים עיקריים ותאמר במבט רציני שהרגע הזה בדיוק, הטביע חותם אדיר על חייך. אותו רגע עלוב שזה עתה חווית, לא משנה דבר.

הבט, הוסף לציור בניינים, רחוב ופנס. כלא אותם בתוך עיגול כחול ושפוך קצת מים ליד, הוסף מלמעלה גוש צהוב, בבניינים הוסף חלונות וכך בעודך מצייר את מילותיי, חשוב שאת אותו רגע עלוב חווה אותו אדם בחלון ממולך. גם בחלון מתחתך. בכל אחד מן החלונות, חלק חווה את הרגע המשמעותי כביכול שאתה חווית. כעת אמור לי, מה קרה בין זריחה לשקיעה לאיש בחלון לידך. או בחלון ממולך. או לזה ההולך ברחוב עם מזוודת ג'יימס בונד וחיוך מאולץ. או לאיש המטאטא את הרחוב, או לזה שזה עתה ברחוב הסמוך, השליך שקית בוטנים ריקה. איזה רגע הם עברו בין זריחה לשקיעה האנשים הללו. מי מהם מקלל את הבוקר ומי מברך את הלילה?

אמור לי לשם מה הפנס העומד, יום אחד מאיר ולילה אחד כבוי. מי בנה את הפנס? האם האיש שבנה את הפנס-נשוי, מה אשתו עושה? מתי לאחרונה אשתו חוותה הרגשה קשה מאוד של עצירות? האם היא מאושרת, מה גורם לאושר? האם היא שמחה שבעלה בנה את הפנס?

כעת בדף סמוך, צייר אוגרים, הוסף להם גלגל, הוסף להם מיכל עם מים ומיכל עם אוכל. זרוק להם מספר גרגירים ושפוך מים למיכל. כעת מסביב, כלא אותם בעמודי ברזל, ואמור לי: מה עושים האוגרים? האם הם מדברים, למה האוגר מתגלגל בגלגל, למה הוא אוכל, למה הוא שותה.

 מה יקרה לאיש שכעת קורא את המילים הללו, לו במקרה האוגר יתגלגל בגלגל, תיתפס לו הרגל הזעירה שלו והוא ימות. מה ירגיש האוגר אם ימות או בדיוק ייוולד מחדש ילד חרש. האם הילד החרש ישמח לקום בבוקר. האם הילד החרש יראה את הציור באותם צבעים שאתה תראה את הציור?

אז כך: אחרי שציירת את מילותיי, הבט בשני הציורים האחד-רחוב מסוגי האנשים העומדים, יושבים, שוכבים. פנס. גוש צהוב. מעט מים.

כל זה כלוא בתוך עיגול כחול.

בציור השני-אוגרים, כלי לאוכל ומים, גלגל למשחק כל זה כלוא ביציקות ברזל. כעת אמור לי במשפט, איזה אלוהים מן השניים, צייר איזה ציור ושל מי האלוהים?  

תגובות