סיפורים

ים הדמעות (עוד מרשמי מים המלח של שלשום)

‏10/03/2007

 

"ים המלח,"  "ים המוות,"

  "ים הדמעות?"

 הולך.

ואני, מושון, יגיד לך למה.

למה איפה שלא תלך שם, יא עיוני, יביא לך הים הזה ים של דמעות. שָקט שָקט אמה ממזר.  תוקע לך את השטרונגול באמאמו של האבא שלך, ואתה לא יודע מאיפה זה בא.

מה אתה מסתכל עלי בעיניים קרועות של עגל לחג? הא? כל מה שמושון אומר לך אמת התורה, דברי אלוקים חיים אלו.

אז שור נא לשמאלך, יא עזורא ,הצב אוזני חמור שלך ושמע:

 

אמרו 30 מעלות בצל. אני במים. חם, לא רע. אפילו נעים. שחיף אחד, לבן כמו שלד מחייך אל הזקן השחור שלו ומסתכל עלי.

"טוב מה יש לך אתה? אני שואל אותו.

"זה מרים עין אחת מוריד את השנייה, אחול מניוקי של עין חו"לית שכזאת, ואפילו ששנינו יודעים שהעיניים שלו שמעו, הוא מרים את הזקן על המים מחייך אליו כמו היה הבמבינו שלו וכאילו לא שמע אותי. ושוב שם את העין הרעה שלו עלי.  זאת אומרת, זאת שהרים אותה למעלה ונשארה שם מסתכלת על השמים.

 "שמע, יא עיוני," אני ,ככה, אומר לו בטובות: "אם אתה רוצה לדבר דבר אל תסתכל"  בחיית אינגליזי אל תשחית ההסתכלות שלך לשווא, ובטח לא עלי שאני מה זה רגיש לעין הרע"

 ואתה זוכר יה עזורא, כל זה קורה ומתרחש נגד עיניי בים שאתה קורא אותו ים המלח. אבל מה, זו רק התחלה, יא עזורא,  שור לשמאל ושמע:

 

"זה פתאום באה לו ת'להבות מאשמדאי זרק את הנעליים שלו הלבנות שישוטו,ככה, כמו סירה. אני, איך שאתה מכיר אותי, איש ישר לב ותם,  אומר לו חכה אני יביא לך אותם יה מלעון. וזה שולח לי מילים אינטלגנטיות, אנגליזיות על המים.  באמונה, לא הבנתי דבר. אבל עשיתי לו עיניים מבינות שיוריד את התחת של העיניים שלו ממני.

ועכשיו האמצע של הסיפור, יא עזורא, שור לשמאל ושמע:

"מה עושה האהבל? לוקח את הטלפיים הלבנות שלו, הדקים כמו ענפים של איקליפטוס  שהתחפשו בפורים לעצמות , ומתחיל לחתור אל הנעלֵי זבל שלו הצפים כמו... לא חשוב, על המים.  ואני מושון  מרגיש איך העיניים שלי הולכות ונפתחות. עוד ועוד ועוד ופתאום, מה רואות. הש'רלי שפלין הזה שם את הראש שלו במים. לא חארם, אני אומר, ובטוב לבי ניגש אליו ותופס לו את היד הבלתי מכוונת שלו ומושך אותו לחוף. ים של דמעות הנזיל מהעיניים שלו עד שעשה שטיפה במים של הברזייה

הא אתה שואל מה הסוף של הסיפור? הא, האינגליזי  הזה במקום תודה התעצבן עלי שאמר לי סנק יו, זת'אומרת, נחש אתה, בעברית צחה. אך לים הזה הוא לא יחזור יותר.

 למה?

נו תגיד אתה.
עכשיו, יא רוחי,  אתה מבין למה אני קורא אותו ים הדמעות.
 
 
הערה חשובה
 
כתבתי היום נראה היה לי בסדר. אך לא חיכיתי למחר לקריאה נוספת ניכוש וליטוש
אשמח לקבל הערות קריעות גזירות וכל מה שידכם משגת
הכל אקבל בחברות ובשמחה והבנה.  שאם לא אתם תתקנו מי יתקן אותי?
תודה.
 
 

תגובות