סיפורים

הזהב החדש

BRITISH HAWTHARNE-זו השם של המיכלית הבריטית הענקית שעשתה הסטוריה בשנה שעברה  במימי הים התיכון.
היא נשאה בבטנה 600000 חביות של נפט גולמי, המיוחד בנפט הזה היה עצם העובדה שהוא לא עבר במיצרי הבוספורוס ולא נזקק ל" השגחה העליונה" של אמא רוסיה ופוטין העריץ של האימפריה הנוסקת בימים אלו.
אילהם אלייב
מיכאל סאקשווילי
אחמט סזאר
אלו לא חברי שלישיית גשר הירקון, אלו הם  ראשי המדינות שעומדות בראש  צינור הגז והנפט המפלצתי הזה, בקיץ אשתקד הם ניצבו בג'יאהן עיר נמל טורקית שסמוכה מאוד לגבול עם סוריה וחנכו את הזרימה הראשונה של הנוזל השחור הזה ממימי הים הכספי ועד סמוך לקו המים של הים התיכון.
 אני מוכן להתחייב בנפשי שבאותו אחר צהריים קייצי פוטין לא לגם את הרוסקי סטנדארט--וודקה רוסית משובחת,ואפילו לא פלירטט כהרגלו עם מזכירתו המצודדת למראה.
 הבנק העולמי והבנק האירופאי לשיקום ופיתוח תרמו כמה מיליארדי דולרים לפרוייקט השאפתני הזה,זה לא הקטע הטכני כי יש והיו כבר צינורות נפט שחלפו וחצו גבולות אלא יותר עצם העובדה שלראשונה העולם הנאור לא נזקק לתיווך של רוסיה שנהנתה מעצם העובדה שהיא יושבת על הברזים שמהווים -אבן יסוד לכלכלות העולם.
ושוב למרות שרק אחוז אחד בודד מתפוקת העולם עוברת דרכו עדיין הצינור הזה שנקרא"נ BTC מרתק אותי
באקו- טיביליסי-ג'יאהן
בכל מקרה עבורי שעסקתי בבאקו תחילה באבטחה של המתקן הזה זה היווה מקור פרנסה עיקרי ומכובד ,היו לה לעבודה הזו הרבה יתרונות, שכר גבוה חשבון הוצאות מכובד כולל  לילות ונ של הוללות בבתי ההימורים של אלמא אטא בקזחסטאן לצד נערות עם מראה מונגולי  ופני חרסינה שאתה נרגש לידן כמו נער בדרשת המצווה שלו.
 כיוון שהצינור מתפתל לאורך של כמעט 1800 קילומטרים וחוצה מדינות ואיזורים שונים העבודה   מתנהלת בכמה וכמה אתרים שונים, למעשה קיימות בדרכו של הצינור הזה111 תחנות שמתוכם 8 תחנות שאיבה,הצינור מטפס על הרים שנישאים כמעט לגובה של 3000 מטרים וחוצים כפרים נידחים, זכורה  לי במיוחד אותה תקרית שכפר קטן בגרוזיה בשנת 2004 עט עם גרזנים ואתי חפירה וניתץ את צינור\ הסצינה הזו הייתה הזוייה והזכירה לי את הקטע הבלתי נשכח מהסרט:" גבעת- חלפון אינה עונה",ההבדל שהפעם זה היה מפחיד ואמיתי ובטח לא מצחיק.ראשי החברה התכנסו באיסטנבול במסעדת דגים  יוקרתית ותוך כדי פיצוח לובסטרים ושאר פירות ים דיסקסו וטיקסו עצות איך ממשיכים מכאן והלאה.
כצפוי תקציב הביטחון נופח למימדים אסטרונומיים וצבא שלם של לגיון זרים גוייס למשימה של אבטחת הזרימה.
לים הכספי אמנם יש שדות גז ונפט למכביר אך לרוע מזלו אין לו מוצא לאחד האוקייאנוסים מה שמקשה על השינוע שם.
והכי מטריד זו התסבוכת של האיזור הזה מבחינה גיאופוליטית, יש שם אינספור סכסוכי עמים על שליטה במרבצי נפט ובטריטוריות ויש את איראן השכנה הסמוכה שמביטה באכזבה במפלצת הזו שהונחה קרוב כל כך לגבולה.
לפעמים    קשה להאמין ש150000 צינורות שכל אחד מהם באורך 12 מטר חוללו הסטוריה.
העובדה שהצינור הזה הוקם למרות ואל אף כל הקשיים מהווה נחמה כלשהיא ומעין דוגמא לכך שהעולם המערבי מתכנס למטרה חשובה ומשנס מתניים יחדיו ניתן להרים דברים שלא חלמו עליהם, מי יודע אולי  כך יתגברו גם על האיום האיראני ושדות הנפט בשיראז.
אגב נפט גולמי משם כבר  זורם במפרץ חיפה סמוך לביתי ,נפט שמגיע במיכליות ששטות 12 שעות מדרום תורקיה ועד לנמל חיפה.
זו הייתה ההרצאה השבועית שלי על הפוליטיקה באיזורנו,אגב מעניין מה יקרה עם הסכסוך בצפון עיראק בין המורדים הכורדים לממשלת ארדואן  והאם אמריקה תיפגע מהכרתה בשואה הארמניתן

תגובות