סיפורים

מזרח ירושלים \מערב אירופה - סיפורים בהזמנה אישית

 
שוב מנסה את כישוריי בקטגוריית הסיפורים , בפרוייקט המבורך של אילנה שרון עובד גלי ו...
תודה על ההזדמנות  ואשמח לכל בקורת
 
 

אם הייתי יכול להיות בשני מקומות בו זמנית הייתי בוחר להיות איתה בשני המקומות גם יחד.  

 היום לבי במזרח ואנוכי במערב !

הגעתי למערב אירופה בעקבות אהבת חיי . כשהכרתי אותה הייתי חייל בנחל היא התנדבה  בקיבוץ, ניר דוד  ומכל החיילים שנעצו בה מבטים ,עיניה הכחולות לא משו מעיניי ,שערה הזהב זהר ביום לאור השמש ובלילה לאור הירח.

כל החברים נכרכו אחריה בכל צעד ושעל שעשתה הם עקבו אחריה והציעו לה עזרה .

אני הייתי מעיף מבט מפעם לפעם אבל היא לא הגיבה לאף אחד מחבריי ועיניה ומבטה תרו אחריי .

ידעתי שהיא זרה שהיא לא בשבילי אני בן תשובה ומצאתי את דרכי .

היא הייתה צנומה ועדינה רצינית בעבודתה ושמרה על צניעות בלבוש ובדיבור עם כל אחד, מה שגרם לי להתפלא ומשך אותי להתבונן בה יותר ויותר .

פעם אחת ,בשעות שבין הערביים טיילתי לתומי בקיבוץ עד ששמעתי צעקות מהאסם רצתי ונכנסתי לאסם וראיתי את אחד החיילים משכיב אותה בכוח וקורע ממנה את הבגדים קפצתי עליו ונאבקתי בו גם חטפתי כמה מכות ואגרופים  בפרצוף עד שהוא הצליח לברוח ,בינתיים היא התלבשה מהר וחשה לעזרתי , היא נגבה את הדם משפתיי והחזרתי אותה לחדרה ,לאחר שהרגעתי אותה כמובן. כך הלך הקשר והתפתח בינינו החלפנו משפטים ואפילו הלכנו יחד לחדר האוכל, יצאנו לטיולים ליליים והתחלנו להכיר אחד על השני מקרוב -הבנתי ממנה שהיא מכירה את התנך שלנו והתעניינה ביהדות למרות שמספר דברים לא היו מקובלים עליה . היא הכירה את סיפורי התורה אפילו יותר טוב ממני ועניינה אותי בספר קהלת, דברים שלא הייתי מודע להם בתור יהודי , התפלאתי מהידע שלה מהכתיבה שלה בעברית למרות שהייתה רק כחצי שנה בארץ וככה נמשכתי ונמשכתי אחריה בכל רמ"ח אבריי הייתי כרוך אחריה וידעתי שובע של אושר וסיפוק ולא הבנתי אם אני מתרחק או מתקרב ליהדות שבי.

 חודש לפני השחרור שלי היא אמרה שהיא צריכה לחזור לביתה שבמערב אירופה הצעתי לה שלא תחזור

שאם היא תסכים להתגייר אהפוך אותה לנסיכה ואנשא לה כדת משה וישראל , היא שמחה והתחלנו בהליכיי הגיור המתישים הלימודים וההדרכות הכרת המצוות והמנהגים הלבוש המוקפד והאיסורים האינטימיים שלפני החתונה, הנידה, ההלכות, שמירת השבת, החגים ועוד ועוד איסורים ומצוות הקפדות וחסדים.

קשה קשה להיות יהודי קשה להתקבל לקהילה והיא נשברה במיוחד כשנאמר לה שהיא צריכה למחוק את עברה את דתה את משפחתה ולא לחזור לבית אמה לעולם .אני שחשבתי שמצאתי את שאהבה נפשי: את הדרך לתורה ולמצוות ואת הדרך ללבה אבל הבנתי שעליי לבחור ושזה בלתי אפשרי בשבילי להנות משני העולמות גם להינשא לה וגם לחזור בתשובה ולגדל את ילדיי בירושלים בין אברכים צדיקים וכשרים .

הוריי שהבינו שהיא כבר לא תתגייר נידו אותילגמרה.
היא נכנסה להריון ממני ואני לבסוף התנצרתי ונסעתי אחריה למערב אירופה .
אך לבי לבי קורא עדיין לכיוון המזרח ולא אשכחך ירושלים .
©

 

 

 

  

         

 

 

תגובות