שירים

מול המראה, שתי גרסאות של אם ובנה

מוּל מראָה

 

 

פנֵי אמי ניבטות

מפניי

בעצמוּתי, עוצמת את

עיניי

לא לראות

את משא השנים

חקוק בפניה, חורט

סימנים בפניי

ולבי ומעייניי אל אמי

פניה אליי

ואני אליה פוקחת

עיניי

שורשי אמי באחותי

נשלחים אליי

נאחזת חובקת בשתי ידיי

מתמזגות מתעטפות

אחותי ואמי משתקפות

משתלבות מתוכי

אל בתי אהובתי

נקלעות כצמות

נשים במעגל משפחתי.

(רות דה־יוהנס)

 

 

הנה גרסתו של בני לשיר זה, ברצוני לבחון את תגובת הקהל לשני השירים. להשוות ביניהם מבחינת משקל, מקצב, צורה שירית וכדומה.

 
 
 
 
 
מול מראה

 

 

פני אמי ניבטות

מתוך פניי מול המראה.

בעצמוּתי אני

עוצמת  עיניי

לא לראות

את משא השנים

החקוק בהן

החורט בפניי

סימנים.

 

לבי ומעייניי

אל אמי,

פניה אליי

ואני אליה.

פוקחת את שלי.

ובאחותי, גם באחותי

נשלחים שורשי אמי

אליי

ואני נאחזת

חובקת

בשתי ידיי

המתמזגות

מתעטפות

והן, השתיים, משתקפות

מתוכי, ומשתלבות יחדיו

כלפי בתי שלי

אהובתי.

 

הן נקלעות כצמות,

נשים,

במעגל־משפחתי.

 

(ספיה דיו־הנס, על־פי שירה של אמו, רות דה־יוהנס)

תגובות