סיפורים

המדריך בקרקס - מערכון קצר ואקטואלי שתצחקו קצת בשבת (המשך מהתוכנית שהועלתה בחו"ל)

המדריך בקרקס (מערכון)

 

 

ברוכים הבאים לקרקס היהודי הראשון. לקרקס שלנו קוראים כנסת ישראל, והוא הקרקס היחידי בעולם שקונים כרטיס כניסה ל-4 שנים. קרקס הכנסת זה קרקס גדול עם 120 בעלי-חיים ממשפחות וארצות רחוקות, ביניהם: דובים מרוסיה, צבועים ערבים, חסידות וחסידים מישראל, יונים ונצים, הרבה חמורים ואפילו פרס אחד! האמת החיה הכי ותיקה בקרקס, אפילו הגיעה למעמד של נשיא. שלא לדבר על אטרקציות: קוסם, להטוטן, יורקי אש, והמון המון ליצנים.

זהו כלוב האריות. בכלוב רק אריה אחד אלדד. למה הוא בכלוב? כי הוא שומר, לא על הקרקס על ארץ ישראל השלמה. בעבר היה גם אריה שני קראו לו אריק, מלך הקרקס. אריק כמו לוחם ותיק, הגיע אלינו מהספארי, לא מרמת-גן מרכב השטח בלבנון. לפני חמש שנים נסע הקרקס להופעה באר"הב, היה פחד שהאמריקאים שמאז ה-11 בספטמבר הקשיחו את הנוהל לקבלת ויזה לא יתנו לאריק להיכנס בשל עברו הצבאי, ואולם הנהלת הקרקס שכנעה אותם בטענה שהוא רק נכנס לארבעים ק"מ ומיד יוצא. לפני שנתיים עבר אירוע ואושפז. איך אומרים על זה בקואליציה "התנתקות".

זהו ביבי השועל, ביבי הגיע אלינו מבניין האו"ם, אבל לפני מס' שנים חטף מכת ברק. בהתחלה היה מופיע עם כלבי השמירה, לא של הקרקס - של הדמוקרטיה, נו אתם יודעים העיתונאים, אבל מהר מאד שמנו לב שזה לא שידוך מוצלח, למה? כי "הם מ פ ח ד י ם".

זה הצבי, צבי הנדל. הצבי הזה לא יכול ללבוש כובע על הראש, לא בגלל הקרניים בגלל הכיפה.בכלל הצבי הזה הוא אגדה, למה אגדה?, כי כל הזמן הוא דואג לתושבי הגדה - המערבית.

זה כלוב בעלי הכנף, בכלוב הזה תמצאו את כל בעלי הכנף שתרצו: יונים, ניצים, ואפילו פודל אחד. שבוע שעבר היה בלאגן רציני בכלוב, ממש מריבה. הניצים רבו עם היונים, לא הסכימו שהפרס הזקן יביא לכלוב יונה נוספת מרמאללה, קוראים לה סלאם. הסיבה העיקרית זה שנודף ממנה ריח רע!. בקיצור הפרס עשה להם תרגיל מסריח, החליט בינתיים שלא להחליט, איך אמרו הניצים "בינתיים המריבה הגיעה לסופה לנדבר".

זהו עובדיה הקנגורו הליצן, היחידי שמכניס את כל חיות הקרקס בכיס הקטן שלו. כל החיות בקרקס עושות מה שהוא רוצה, שפוטות שלו, והוא הוא שפוט של איזה גור, לא של חיה הרבי מגור. עובדיה הקנגורו לא בא מאוסטרליה הוא בא ממרוקו, וכמו כל קנגורו דואג לתינוקות בית רבן שבכיס שלו לאוכל בריא וירוק, עדיף דולרים!, בקיצור הוא כייס, וזה מובן מאליו הרי "תורתו אומנותו". החיות אומרות שהוא מקצוען בלגבות כספים, בייחוד במזומן, מה שמזכיר לי איך אומרים גובה מרוקאי? מר(ה)קש.

זאת זהבלה, בת-היענה, טומנת את ראשה בחול בעיקר לנוכח המצב. זהבהלה היא מנהיגת כלוב היענים, רצה כל יום לבית המשפט העליון להגיש בג"צים, מה לעשות סובלות מעודף מרץ. לפני חודשיים הגישה בג"ץ נגד איזה פרסי אחד, קצב, שלח לאחת היענים ידיים לביצים שלה. ואם כבר בביצים עסקינן, מספרים על מלכה אחת שערכה תחרות לכל הגברים בממלכה, ואמרה שתיכנס למיטה עם  הגבר שיהיו לו את הביצים הכי גדולות. באו כל הגברים ועמדו בתור, והיא בדקה, לבסוף החליטה להעניק את הפרס למישהו. רגע לפני שנותנים את הפרס מגיע גבר עם שתי נשים, כל אחת סוחבת ביד שלה ביצה, המלכה רואה ואומרת "נכון שלך הכי גדולות". רגע לפני שנותנים לו את הפרס מגיע זקן אחד עם שתי צבים, המלכה רואה ושואלת "מה זה?", "אילו רק המנדבושקעס" עונה הזקן. אתם בכלל יודעים מה ההבדל בין קונדום וכנסת ישראל, לקונדום נכנס רק שמוק אחד.

כמו בכל קרקס חוץ מחיות ושחקנים יש גם מס' אנשי תחזוקה שעומדים מאחורי הבמה ומן הראוי להציגם. זהו איש הסנפלינג, אפרים סנ-פלינג, אחראי על כל נושא הטיפוסים לא בחבל הטיפוסים שבקהל. על החיווט והכבל איתן כבל. מימין את התאורה שטרית מאיר, ומשמאל מלכי-אור. במרכז,

הגענו לאטרקציות, זהו רוני הקוסם, מהדק חגורות, שולף שפנים מהכובע, ובעיקר מעלים הכל! רוצים דוגמאות בבקשה, מעלים מיסים, מעלים את אחוז המשכנתא, ובעיקר מעלים מחירים. בקסם האחרון שלו רוני נכנס עם שמיכה לבנק, הפקיד שאל "למה השמיכה", "באתי לכסות את האוברדראפט". ודאי שמעתם שתקציב המדינה עבר בכנסת. זה הקסם של רוני ואהוד. לצורך הקסם נעזרו רוני בתוכנת "רוב" על שמו של ממציאה איתן רוב. תכנת רוב היא תכנה מבוססת דוס, ליתר דיוק הרבה דוסים. כיום איתן מפתח תכנה חדשה קורים לה "עד מדינה". אבל האמת היא שרוני משקיע בנושא את כל אונו לא סתם נקרא בר-און. חוץ מזה קיבל סיוע משוליית הקוסם הנגיד. בכלל נגיד זה המקצוע היחידי שבו רק משחקים בנדמה לי, נגיד שהריבית עולה, נגיד שהריבית יורדת. מספרים שרוני הוא ממש מומחה למחשבים, כשהוא עבד עם הנגיד על תכנת רוב, שאל הנגיד "רוני, למה תמיד בתכנה הזו צריך לתת לחרדים כסף כדי להשיג רוב?". רוני ענה "זה עובד, אז אל תגע".

זאת היא בובה ציפי, ברבי. ברבי שלנו מומחית לשקט, היא הולכת קדימה בשקט, ואחרי שהיא עוברת בו כבר אין שקט. נו טוב!, כל שנות הניסיון בשב"כ ובניהול עצים בקרן קיימת תרמו ליכולתה למלא פיה מים. לפני שבועיים הפסידה בתחרות שתיקה לאהוד. התחרות נערכה במשטרת ישראל, ואהוד ניצח כי הצליח לשמור על זכות השתיקה במשך 4 שנים. בתגובה סוף סוף פתחה ברבי את פיה ואמרה "אהוד שיחד את השופטים!, ואם רוצים להיות מוסריים אסור לתת לאהוד להתחרות בתחרות הבאה", היא מבקשת להיות מתחרה יחידה. היא גם הציעה לקרוא למושג שוחד בשם חדש "דמי קדימה".

זה איש התנינים, קרוקודייל דני, לא דנדי דני, יתום. למה יתום? כי דני נלחם בתנינים, ובעיקר מצליף בהם. מספרים שפעם אחת נכנס למזנון הכנסת עם תנין, המוכר אומר לו "תוציא אותו כולם פוחדים", "אל תבלבל את המוח הוא תנין ידידותי". דני מכניס את הראש שלו לפה של התנין, והתנין לא סוגר, כולם המומים ומוחאים כפיים. דני מוריד את התחתונים ומכניס את האבר שלו לפה של התנין, והתנין לא סוגר. דני נותן לתנין מכות על הראש כדי שיסגור את הלסתות, אבל התנין לא סוגר. "רואים איך הוא מוצץ" הוא אומר "יש מישהו או מישהי שרוצים לנסות?". פתאום קמה אחת מחברות הכנסת ואומרת "כן אני אנסה, רק אל תיתן לי מכות על הראש בזמן שאני מוצצת".

זאת אטרקציה ייחודית, קוראים לה "האיום העיראקי", לא סדאם פואד. פואד הוא מקפיץ כדורים, כן כל פעם שהוא מקפיץ את צה"ל נורים כדורים לכל הכיוונים. האטרקציה בקסם הזה הוא השילוב של פואד העיראקי עם מופז הפרסי, אבל מה! לפני שבועיים הם הסתכסכו, ומאז זאת ממש מלחמת עיראק-אירן. אבל פואד לא פראייר מצא לו מחליף עירקי את איציק, דליה לא מרדכי. למה לא מרדכי? ככה, לא מתעסק עם כורדים.

מצב הקרקס היום לא כלכך טוב, לא באים שחקנים חדשים, והשחקנים הישנים עסוקים פחות בהופעות ויותר בחזרות לקראת העונה הבאה. אצלנו קוראים לזה "פריימריס". וגם המצב הכספי של הקרקס לא הכי טוב, בשנים האחרונות היו נתגלו מס' שחיתיות פליליות, ונאלצנו להחליף את הגזבר והנשיא. שלחו ידיים למקומות לא נכונים אחד לכיס הצדדי ואחד לכיס הקדמי. אני יכול להגיד לכם בשקט שיש חשדות גם נגד מנהל הקרקס. בעקבות הנ"ל לפני שנה נסענו להופיע בארה"ב, אתם יודעים זה לא לברוח, רק לשמור על שקט, תשאלו את ציפי. בקיצור מנהל הקרקס, אהוד, התלבט אם לחזור בתשובה או לא, הלך לרב ידוע לשאול אותו אם בשמים יש אולם קרקסים. הרב אמר לו "תשמע אני לא יודע אני צריך לברר. תבוא מחר ואני יענה לך". למחרת חוזר אהוד לרב, וזה אומר לו "יש לי בשבילך שתי תשובות, אחת טובה והשנייה לא. הטובה, כן בשמים יש אולם קרקסים כולל מס' כוכבי עבר מהקרקס שלכם, והרעה מחר אתה מוזמן לשם כדי לארגן להם הופעה".

 

תגובות