הודעות והגיגים

על הקשר בין אשכוליות לסרטן שד

סקירת עיתונות
האם קיים קשר בין צריכת אשכוליות לבין הסיכון להתפתחות סרטן השד?
מחקר חדש שפורסם ב-Cancer Causes and Control בדק את הקשר בין צריכת אשכוליות לבין סרטן השד והקשר בין אשכוליות ורמות הורמוני המין בסרום
מאת: מערכת TheMEDICAL

אשכוליות מעכבות ציטוכרום P450 3A4 ודבר זה עשוי להשפיע על המטבוליזם של אסטרוגן. מחקר חדש שפורסם ב-Cancer Causes and Control בדק את הקשר בין צריכת אשכוליות לבין סרטן השד והקשר בין אשכוליות ורמות הורמוני המין בסרום.

במסגרת המחקר גויסו 114,504 נשים שהתבקשו לענות לגבי צריכה תזונתית של אשכוליות וגורמים נוספים שקשורים באורח חיים. תקופת המעקב נמשכה 9.5 שנים, שבמהלכן תועדו 3,747 מקרים חדשים של סרטן השד.

59 אחוז מהנשים דיווחו על צריכת אשכוליות, ארבעה אחוזים מהנשים צרכו £ 60 גרם ליום. בעזרת מודלים של Cox הוערך יחס הסיכון (hazard ratio, HR) לסרטן השד כתלות בצריכת אשכוליות לאחר התאמה לפקטורים הבאים: פקטורי רבייה, BMI, צריכה אנרגטית וצריכת אלכוהול.

על פי תוצאות המחקר, לא נמצא קשר בין צריכת אשכוליות לבין הסיכון לסרטן השד: בהשוואה לנשים שלא אכלו אשכוליות, נשים עם הצריכה הגבוהה ביותר (£ 60 גרם ליום) של אשכוליות נמצאו עם HR של 0.93 (95% CI 0.77–1.13, p trend = 0.5). בנוסף, לא נמצא קשר בין צריכת אשכוליות וסיכון לסרטן השד בקרב נשים לפני חידלון הווסת, כל הנשים לאחר חידלון הווסת ונשים לאחר חידלון הווסת תחת טיפול הורמונאלי חלופי (p>0.05).

לדברי החוקרים, לא נמצא קשר בין צריכת אשכוליות לבין רמות אסטרדיול ואסטרון (estrone) בקרב נשים לאחר חידלון הווסת. על פי תוצאות אלו, אין עדות לקשר בין צריכת אשכוליות וסיכון להתפתחות סרטן השד.

מקור: Cancer Causes and Control, in press

פורסם ב: 08.04.2009
רשימת מקורות לרשימת מקורות
שלח לחבר
שלח לחבר
שלח להדפסה
שלח להדפסה
שלח תגובה
שלח תגובה
כתבו לנו
כתבו לנו

Google Page Rank for Page: http://www.themedical.co.il/Article.aspx?itemID=2138 Google PageRank Checking tool

אוריון -בניית אתרים

תגובות