יצירות אחרונות
פסה הרומנטיקה (0 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -30/09/2024 21:26
לא לדעת, לא לראות (5 תגובות)
צביקה רז /שירים -30/09/2024 15:30
שְׂעָרִי לָבָן, לִבִּי אָדֹם כֵּהֶה, (7 תגובות)
רבקה ירון /שירים -30/09/2024 14:09
מבטלת אותו (7 תגובות)
רחל בנגורה /שירים -30/09/2024 11:11
ספר יומן "שיר השנה" (11 תגובות)
גלי צבי-ויס /שירים -30/09/2024 10:47
מהומה בחווה (11 תגובות)
אילה בכור /שירים -30/09/2024 09:38
לא הופכים את עורם (7 תגובות)
דני זכריה /שירים -30/09/2024 06:33
COVID Times #3 (7 תגובות)
הַחֲבֵרָה שֶׁל גֵ'נִי /שירים -30/09/2024 04:46
אַל תְּחַפֵּשׂ אַגָּסִים (15 תגובות)
שמואל כהן /שירים -30/09/2024 02:07
שירים
כָּל נִדְרִי /דודיבס"ד 25.9.2009 כָּל נִדְרִי . וְאִסְרִי . וּשְׁבוּעִי וְנִדּוּיֵי . וַחֲרָמֵי . וְקוּנָמֵּי . וְקוּנָחֵי . וְקוֹנְסֵי . דַּי נְדַרְנָא . וְדִי נִנְדָּר . וְדִי אִשְּׁתְּבַעְנָא . וְדִי נִשְׁתְּבַע . וְדִי נַדֵּינָא . וְדִי נְנַדֵּי . וְדִי חֲרַמְנָא . וְדִי נְחָרִים . וְדִי אָסַרְנָא עַל נַפשָׁתָנָא . וְדַי נֶאֱסַר . מִיּוֹם הַכִּפּוּרִים שֶׁעָבַר . עַד יוֹם הַכִּפּוּרִים הַזֶּה שֶׁבָּא עָלֵינוּ לַשָּׁלוֹם . וּמִיּוֹם הַכִּפּוּרִים הַזֶּה עַד יוֹם הַכִּפּוּרִים שֶׁיָבֹא עָלֵינוּ לַשָּׁלוֹם . נִדְרָנָא לֹא נִדְרֵי . וּשְׁבוּעָנָא לֹא שְׁבוּעִי . וְנִּדּוּיָינָא לֹא נִדּוּיֵי . וַחֲרָמָנָא לֹא חֲרָמֵי . וֶאֱסָרָנָא לֹא אֶסָרֵי . כֻּלְּהוֹן אִתְחָרַטְנָא בַּהוֹן . יְהֵא רעֲוָא דִּי יְהוֹן שְׁבִיתִין וּשְׁבִיקֵין . לָא שְׁרִירִין וְלֹא קַיָמִּין . וְנִסְלַח לְכָל עֵדַת בְּנִי יִשְׂרָאֵל וּלְגֵר הַגֵּר בְּתוֹכָם . כִּי לְכָל הָעָם בַּשְּׁגָגָה : כָּל נִדְרִי/דויד סמוכה כל נדרי הפיוט הפותח את , תפילת יום הכיפורים, מטרתו לבטל את הנדרים, שקבלנו עלינו במשך השנה, הביטול אינו חל על נדרים, שהתחייבנו בהם כלפי חברים. כל הנדרים,מכל הסוגים והמינים, כל השבועות והאיסורים. נדרים שקיבלנו עלינו בשבועה, איסורים שקיבלנו עלינו בהבטחה. אם נגענו בנכסים לא לנו, אם בהבטחות לא עמדנו. כל אשר נדרנו בעבר, וכל אשר נידור בעתיד. אשר נשבענו ואשר נשבע, אשר אסרנו ואשר נאסור. נדרנו אינם נדרים, שבועתנו אינם שבועות. איסורנו אינם איסורים, על כולם אנחנו מתחרטים, את כולם אנחנו מבטלים. את כולם אנחנו זונחים, הם בטלים ואינם קיימים. כי כל העוונות, שנעשו או יעשו. עקב אי קיום הנדרים. בטעות ובשגגה נעשו. יט יָשׁוּב יְרַחֲמֵנוּ, יִכְבֹּשׁ עֲוֹנֹתֵינוּ; וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם, כָּל-חַטֹּאותָם. כ תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב, חֶסֶד לְאַבְרָהָם, אֲשֶׁר-נִשְׁבַּעְתָּ לַאֲבֹתֵינוּ, מִימֵי קֶדֶם. (מיכה ז) שבוע טוב חתימה טובה טו תִּקְעוּ שׁוֹפָר, בְּצִיּוֹן; קַדְּשׁוּ-צוֹם, קִרְאוּ עֲצָרָה טז אִסְפוּ-עָם קַדְּשׁוּ קָהָל, קִבְצוּ זְקֵנִים--אִסְפוּ עוֹלָלִים, וְיֹנְקֵי שָׁדָיִם: יֵצֵא חָתָן מֵחֶדְרוֹ, וְכַלָּה מֵחֻפָּתָהּ. יז בֵּין הָאוּלָם, וְלַמִּזְבֵּחַ, יִבְכּוּ הַכֹּהֲנִים, מְשָׁרְתֵי יְהוָה; וְיֹאמְרוּ חוּסָה יְהוָה עַל-עַמֶּךָ, וְאַל-תִּתֵּן נַחֲלָתְךָ לְחֶרְפָּה לִמְשָׁל-בָּם גּוֹיִם- -לָמָּה יֹאמְרוּ בָעַמִּים, אַיֵּה אֱלֹהֵיהֶם. יח וַיְקַנֵּא יְהוָה, לְאַרְצוֹ; וַיַּחְמֹל, עַל-עַמּוֹ. יט וַיַּעַן יְהוָה וַיֹּאמֶר לְעַמּוֹ, הִנְנִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֶת-הַדָּגָן וְהַתִּירוֹשׁ וְהַיִּצְהָר, וּשְׂבַעְתֶּם, אֹתוֹ; וְלֹא-אֶתֵּן אֶתְכֶם עוֹד חֶרְפָּה, בַּגּוֹיִם.(יואל ב') תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |