סיפורים

באג בתוכנה

באג בתוכנה                              חיים שוקרון

פרק א'
  השטויות שהמחשב פלט, על גבי המסך הגמיש, המגולגל על אמת ידו השמאלית, עיצבנו אותו. כשקנה את התוכנה, בחנות שבקניון, הילל המוכר את יכולותיה במילים גבוהות. "פצצה" "יכולת מדהימה" היו מילים שחזרו, שוב ושוב, בפי המוכר בדלפק. עיניי המוכר ברקו והקוקו אפור השיער , שתלה מאחורי ראשו, זע מצד לצד לקצב התרגשותו.
  המחיר היה מוגזם. הוא לא התכוון להוציא כה הרבה על תוכנת משוררים. "אולי אחכה למיבצע" חשב "בטח בעוד כמה חודשים אוכל להשיג את התוכנה הזאת בצורתה החוקית, בחצי המחיר ואת המועתקת ברבע מחיר". איך שהוא, הצליח המוכר לשכנעו לקנות, לאחר שנתן לו שישים תשלומים ועשה הנחה נוספת.גם הרעיון שהחל נירקם במוחו,  להשתמש בתוכנה כדי לכתוב שיר, לסיגל המיוחדת,שאיתה יפגש בסוף השבוע, קסם לו.
"גם את התשלומים האלה, לא בטוח שתשלם. אם כמות המידע בכרטיס הסלולרי שלך, תעבור את מה שהיתחייבת לגגל, כמעט ולא תשלם" המתיק המוכר את הגלולה.
  עכשיו הוא היה מעוצבן.דווקא היום, כשביקש להרשים את סיגל, ליום הולדתה בשיר מרשים, דווקא עכשיו, התוכנה הדפוקה הזו  מפשלת.
  הוא קרא שוב את השורות שפלטה הטבעת הענודה על אצבעו, לעבר המסך הגמיש. שום מילה לא התחברה עם קודמתה. החרוזים שביקש מהתוכנה לחרוז, יצאו הפוכים. המילה הראשונה בכל שורה התחרזה עם המילים הראשונות בשורות האחרות. כמו כתב ראי של השיר."אולי טעיתי בהקלדת הפקודה" חשב. אך לא. מבדיקת ההקלדה התברר לו שהכל יצא ממנו בשלמות. מילות המפתח שרשם, היו נכונות. את מילות הקישור, היחס והתואר, היה המחשב הזעיר מסדר בעצמו.כל שהיה צריך, הוא לרשום את המילים שהיית רוצה שיופיעו  בשיר.  לרשום את סוג השיר,האם שיר אהבה, שיר געגועים, שיר מולדת, כל סוג של שיר.
הכל היה פשוט וקל.קם דור חדש של משוררים.הם לא חיברו שירים. הם חיברו רשימות מילים.הם קבעו אם השיר יהיה שיר חופשי או בחרוזים. חרוזים בכל שורה שניה או שלישית או אחרת.את מספר הבתים ומספר השורות בכל בית. המחשב היה מבצע את השאר. המחשב היה מבצע כל דבר.
  טריליוני שירים, טסו במהירויות אדירות, על גבי הפס התלת מימדי , שהוחל להשתמש בו לאחרונה. מיליוני משוררים חדשים צצו ברחבי העולם, מתחרים ביניהם, מי ירשום רשימת מילים מוצלחת ומיוחדת.
 
 

תגובות