הודעות והגיגים

זוכרים את הדיון הכושל כאן על מסמכי ויקיליקס--??

אסאנג' התחייב לפרסם בוויקיליקס 2,000 לקוחות בנקים עשירים שהעלימו מס
22:18 |  17.1.2011   סוכנויות הידיעות  
רודולף אלמר, שהדליף את המידע: "עשיתי זאת כדי לחנך את החברה וללמדה כיצד המערכת פועלת"

ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, התחייב היום לפרסם את פרטיהם של 2,000 בעלי חשבונות סודיים, שאותם קיבל היום מהבנקאי השווייצי רודולף אלמר.

אלמר, בנקאי לשעבר בג'וליוס בר, העביר היום במסיבת עיתונאים בלונדון מידע שלדבריו מכיל הוכחות להלבנות כספים והעלמות מס בהיקף גדול של אנשי עסקים בולטים, אמנים ופוליטיקאים - אשר כספיהם נמצאים במקלטי מס.

אלמר, אשר כיהן כסמנכ"ל התפעול של ג'וליוס בר באיי קיימן עד שפוטר מהבנק ב-2002, אמר כי הוא מוסר לאסאנג' את המידע כחלק מניסיונו "לחנך את החברה" וללמדה על היקף ההכנסות הפוטנציאליות שהיו טמונות במסים שהועלמו. "כבנקאי, יש לי הזכות לקום אם משהו אינו כשורה", אמר אלמר. "אני מתנגד למערכת. אני יודע כיצד המערכת פועלת, ואני מכיר את העסקים היומיומיים. רציתי שהחברה תדע כיצד המערכת הזו עובדת, משום שהיא גורמת נזק לחברה", הוסיף.

אלמר צפוי להתייצב ביום רביעי בבית משפט בשווייץ לאחר שהואשם בהפרת חוקי הסודיות של הבנקאות השווייצית, זיוף מסמכים ואיומים על שני בכירים בג'וליוס בר. אלמר מכחיש את ההאשמות.

אסאנג', אשר הופעתו במסיבת העיתונאים היתה ההופעה הפומבית הראשונה מאז שוחרר ממעצר בדצמבר בגין אישומי אונס, אמר כי הוא יעביר את המידע ללשכה לחקירת הונאות (SFO) בבריטניה, יבחן אותו כדי לוודא שהמקורות מוגנים, ויפרסם אותו באתר ויקיליקס, ככל הנראה בתוך שבועיים.

אלמר אמר כי העביר את המידע לויקיליקס לאחר שפנה עמו לאוניברסיטאות אך לא קיבל מהן מענה. הוא אמר כי ניסיונותיו לעניין את התקשורת בשווייץ במידע כשלו, וכי הוא נדחה בטענה שהוא פרנואיד וחולה נפש. "כמעט והתייאשתי, אך אז אחד מחבריי אמר לי: 'ישנו ויקיליקס'. שקלתי את זה וחשבתי לעצמי: 'זו התקווה היחידה שיש לי לספר לחברה מה קורה'", סיפר אלמר במסיבת העיתונאים.

תגובות