הודעות והגיגים

לכל המעונינים ללמוד תרת משמע-להלן תשבץ פתור

מע מס' 1297 הפּתור. 


הסברים: 

מאוזן 

01. איפה החרב והמטפחת?   (5)     החרב בנדנה (בנדן שלה) מטפחת= בנדנה 
04. אמור לי איך להפעיל כח (5)  (כתיב מלא)  אמור לי = עוּץ מה  כּח= עוצמה 
07. מצפצפת על חבר ממשלה שמקפיד (5)  מצפצפת= שריקה  חבר ממשלה = שר  שמקפיד= יקה 
08. עבר על החוק, בעצם (5)  עבר על החוק= הבריח    בצעם= (עצם) הַבּריח  
09. נראה כמו העיר של ראש ממשלה בעבר (7)   נראה כמו= בּוּל  העיר= ג'נין  ראה"מ בעבר (ניקולאי) בּולגנין (בריה"מ). 
11. עם "13 אופקי" רזה לאפייה (4 יחד)   רזה (הרז שלה)= סודה = לאפייה (סודה לאפייה) 
13. ראו 11 אופקי. 
14. הראשותה דג עם חיידקים   בראשותה דג= סלמון לה   עם  חיידקים= סלמונלה 
18. שליח בסגנון מוסיקלי, ממש על הפנים (5)  רץ (שליח) בתוך פּופּ (סגנון מוסיקלי)  נותנים  פרצוף (=על הפנים). 
19. מאכל ממרכּז י-ם של פּעם  = בּורקס  חוץ מהעובדה שבורקס נאכל בי-ם ושהאותיות מתאימות, לא מצאתי עוד משמעות
20. במזרח הרחוק יש יופי של עיר   בתוך סין (שבמזרח הרחוק)  יש  חן (=יופי)   והעיר= סחנין 
21. מפרה ציפור, אך אינו שקט (כתיב מלא) (5)   מפּרה (קול הפרה) = מוּ   ציפור= טרד (ציפור שיר)  אינו שקט= מוטרד

מאונך  

01. מוכן לאכילה במידה מסוימת (4)   מוכן לאכילה= בּוּשל   מידה מסויימת= בּושל (Bushel למדידת נפח סחורות) 
02. בדו משקה בסדר (כתיב מלא) (5)  בתוך דו נטמין יין (משקה)  ונקבל את ה- דיינו של (ליל) הסדר. 
03. השתיק את הסופר (3)  השתיק= הִסָה  הסופר= (הרמן) הסֶה
04. הצליח להעבידו (3 ו 4)  הצליח= עלה בידו   בילבול של להעבידו
05. שונא אורז (4)  שונא=צורר=אורז (משמעות נוספת) 
06. תן משהו לשבת לקרובות לבשלות (6)  תן= הב משהו לשבת= חלות  קרובות לבשלות= הבחלות (הסבר פוסט קודם). 
10. מופסאן גבר במצב שכרות (כתיב מלא) (7)  גי (שמו הפרטי של הסופר מופסאן) לו+פּין= גבר וביחד גילופין (מצב שכרות). 
12. בשירת גיבורים מספיק מלך (6)  בתוך אפּוס (=שירת גיבורים/יוון הקדומה) נטמין די(=מספיק) ונקבל את אדיפוס (המלך). 
15. לא מספיק רצה לבצע טיפול קוסמטי (כתיב מלא) (5)  לא מספיק= ל"מ  רצה (מלשון ריצה) היא (אסתר) רוט 
~ ~ וטיפול קוסמטי= לִמרוט. 
16. איך שוב עשו אותו בחפץ לב (4)  עשו אותו= נוצר (בקריאה מלמטה למעלה)  בחפץ לב=רצון (בקריאה תקנית).  
17. הנחת עולם (4)  יש למצוא את המכנה המשותף בין שתי המילים, שהוא: יסוד
     יסוד עולם נגזר מ-צדיק יסוד עולם (כינויו של רבי נחמן מברסלב)
1

תגובות