הודעות והגיגים

8 דרכים שילמדו אותכם שיעזרו לכם להפסיק להגיד כן לכל דבר..

זמן פנוי זה דבר חשוב, אך זה לא עוצר רבים מאיתנו לומר "כן" לדברים שאנחנו לא ממש מתים לעשות, כמו: פרוייקטים שונים, משימות התנדבותיות, מפגשים משפחתיים ועוד. כיצד נוכל לומר "כן" רק על מספר קטן של התחייבויות שאנו מוכרחים לעשות ויותר על דברים שאנחנו באמת רוצים לעשות? נכון, יש דברים שהם בלתי נמנעים כגון: דד ליין חשוב בעבודה או חתונה במשפחה. אך עם תרגול נכון של שמונת הטיפים שנפרוס בפניכם עכשיו, תוכלו לשלוט בצורה הרבה יותר טובה בדרך בה אתם מנצלים את הזמן הפנוי שלכם עבור האושר האישי שלכם.

להגיד לא

1. דע את עצמך. מהו השימוש הטוב ביותר של הזמן הפנוי שלך? לעבוד על התוכנית העיסקית לפרוייקט העיסקי הבא? לבלות זמן איכות עם משפחתך? האם אתם מעדיפים לשבת בבית ולקרוא מגזינים שונים, במקום לצאת למועדונים ולרקוד? דעו מהם הדברים שבאמת גורמים לכם אושר וכך תוכלו להיות תקיפים הרבה יותר כשתצטרכו לומר "לא" לדברים שאינם מפרים את זמנכם הפנוי בצורה הטובה ביותר.

2. סדר עדיפויות, סדר עדיפויות, סדר עדיפויות. לא תוכלו להספיק הכל. אבל אם תרצו, תוכלו לגרום לדברים שהם הכי חשובים או הכי כיפיים ושעושים אתכם מאושרים, לקרות. לא נורא אם יש תקופות בהן המטבח מעט מבולגן מהרגיל, עדיין יש ערימת כביסה שמחכה לקיפול ואתם אוכלים הרבה יותר בחוץ ממה שהייתם מעדיפים, כל עוד אתם מנצלים את הזמן להתקדם קדימה בחיים ומבלים זמן איכות עם האנשים החשובים לכם בחיים.

3. היו יעילים ותכננו את לוח הזמנים שלכם מראש. יש לכם אירוע התנדבותי שאתם ממש רוצים לקחת בו חלק? הכניסו אותו ללוח הזמנים שלכם. אתם צריכים להקדיש את סוף השבוע לקידום פרוייקט חדש? קבעו את זה מראש בלוח הזמנים שלכם. ככל שתדעו באופן מדוייק יותר, איזה חלק מהזמן שלכם פנוי לבילויים ואיזה לא, יהיה לכם קל יותר להתקדם קדימה בחיים.

4. אמרו לאנשים: אחזור אליכם  בתשובה מאוחר יותר. אם קשה לכם בדרך כלל להגיד לאנשים "לא" על המקום, על דברים שאתם יודעים שאינכם יכולים או שלא מתחשק לכם לעשות, אמרו להם במקום זה שתחזרו אליהם מאוחר יותר. זה יעכב וירסן את הריפלקס הראשוני שלכם להגיד ישר "כן" ויתן לכם זמן לשקול ולהגיב בצורה עניינית.

5. הציעו פתרון חלופי. אולי אינכם יכולים להצטרף לכל ימי הקמפינג בסוף השבוע שקבעו החברים, אך תוכלו לקבוע איתם בילוי אחר ליום קצת פחות עמוס במהלך השבוע.

6. נצלו את שעות הבוקר המוקדמות. לפעמים, אם מתעוררים קצת מוקדם מהרגיל, היום מרגיש לכם הרבה יותר ארוך ופרודוקטיבי ותמצאו יותר זמן לעשות את הדברים שאתם באמת אוהבים. בזמן ששאר העולם ישן, תוכלו להתאמן עם המוזיקה שאתם אוהבים, לבשל לעצמכם ארוחת בוקר מפנקת ולהרגיש שאתם לא שוכחים לדאוג גם לעצמכם.

7.שתפו אחרים בחרדות והפחדים שאתם מניחים שתחושו אם תאמרו "לא". מדוע אתם כל כך פוחדים להגיד "לא" לדברים? האם אתם פוחדים שחבריכם יאהבו אתכם פחות אם לא תצטרפו לערבי הבישול שלהם, או למשחק הכדורגל השבועי? שתפו בחששותיכם מישהו קרוב ואהוב. התגובה הכנה שתתקבל ממנו והזוית שהוא יביט בה על הדברים, יעזרו לכם לראות את הדברים קצת אחרת, וחששותיכם ידעכו לאט לאט.

8. בלו זמן רק עם אנשים שגורמים לכם להרגיש טוב עם עצמכם. בלי תירוצים. מי הם האנשים שגורמים לכם להרגיש ממש טוב כשאתם חוזרים הביתה אחרי שבילתם איתם זמן איכות? מי הם האנשים שמשפיעים עליכם עם האנרגיה הרעה שלהם, השיפוטיות והפסימיות? קבלו החלטה כנה לבלות הרבה פחות זמן עם אנשים שלא גורמים לכם להרגיש טוב, כך שישאר לכם יותר זמן לאנשים שבאמת אוהבים ומעריכים אתכם.

  

באדיבות בא במייל.  תרגם וערך: ארז רהב

תגובות