סיפורים

תיקו 2

התיקו הכואב הוא מצב מוכר מאוד בפוליטיקה העולמית.
יחסי זוגיות או  קשר בין שני אנשים כולל בתוכו הרבה סיבוכים,"מאחורי הקלעים" וסיפור אישי של כל אחד מהצדדים של מה היה להם לפני הקשר, במיוחד לפני או בתחילת הקשר, מה שהופך את זה למערכה פוליטית לכל דבר.
המונח תיקו הוא מונח שמשתמשים בו גם בשח-מט.
יש לך 3 הזדמנויות לבקש תיקו מיריבך,בהן הוא יכול לדחות את הבקשה שלך. לאחר מכן, אתה יכול רק לדרוש תיקו מיריבך, כאשר המצב שלך על הלוח טוב יותר בצורה מובהקת וברורה,ואם השופט מאשר אז זה מסתיים בתיקו.
הנסיון הראשון שלי להגיע איתך לתיקו במערכת יחסים שעדיין לא התחילה הסתיים בסירוב מהיר להצעה שלי.
אני יכול להבין את זה. בד"כ, כשאתה מסרב לתיקו, אתה חושב שתוכל להשיג משהו יותר טוב. בשח-מט, אתה יכול לסרב בגלל שיש לך עדיפות ביוזמה, זמן משחק או פשוט בגלל הביטחון העצמי שלך שנותן לך להאמין שאתה עוד תנצח בסוף. כמו-כן, בכל פעם שמישהו אחר מבקש ממך תיקו, זה מעלה את האמונה שאתה בנקודה לא רעה בכלל,ומפה אתה יכול רק לעלות.
אבל כאן מגיע ההסבר שלי.
את לא תצליחי להשיג משהו יותר טוב. לא בגלל שאני לא סומך עלייך, לא מעריך אותך מספיק או ממעיט חלילה בערכך(אם היה כך לא הייתי מציע לך תיקו מלכתחילה), אלא בגלל העובדה הפשוטה שהיריב הזה שאת משחקת איתו, הוא במקרה אני. אין מישהו שמכיר אותי יותר טוב מכל אדם אחר בעולם,ותאמיני לי, אם תחליטי שאת מסכימה להצעה הזאת,את לא תתחרטי. לא רק שלא תתחרטי,כשעוד כמה שנים את תסתכלי על זה אחורה את תודי לעצמך על ההחלטה הכי טובה שלקחת בחיים שלך.
אני אדם שאוהב להתמיד, אז זה הולך ככה:
מה שלומך? אני מקווה שבסדר. כששאלתי אותך לגביי הקפה ואמרת לי שאין סיכויי זה דווקא הקל עליי-אני כמעט ולא שותה קפה אז בואי נשאיר את המוסכמות מאחור ושוב,נעבור לישירות.
בואי נשב על מים בטעמים,סיגריה, קוקה קולה או על שני כיסאות רגילים-מה שבד"כ עושים.
יש לי עולם שלם להראות לך,אני יודע שאת יכולה להשלים לי את החוסרים שמצטברים בשלמות הזאת.
זאת ההצעת תיקו השניה שלי. קחי את הזמן שלך. מה את אומרת?

תגובות