סיפורים

יתמות מהחיים / פרק 1

הטכנולוגיה המתפתחת הביאה עידן חדש שכל עסק ומוסד מנהל את התשתית העסקית דרכו . למעט הדור שנולד לתוכו , לרבים הוא מהווה איום בגישה אליו . אין כמעט בית שנוכחותו נעדרת מבין הפריטים האלמנטריים שרבים מתמכרים לו - המחשב . הגלישה לתוכו הם ללא ספק כל אתרי ההכרויות והפורומים שאיתם מועשרת המדייה הוירטואלית . בנוסף השימוש בו לצרכי העשרה אינטלקטואלית ובניית קשרים חברתיים ועסקיים , זוהי הבמה האולטימטיבית לכל סקטור הפנויים והפנויות לחפש בן ובת זוג . מאחר וההיצע הגדול שקיים ברשת אינו מכיל רק את הפנויים לרגש , אזי שהניסיון להחיות גלמים רדומים לפרפרים , אורך חייהם יהיה בערך כמו אורך חיו של פרפר מן הטבע . קורבנות רבים הביאו ההכרויות לסחיטה רגשית שבדרך כלל הנפגעים היו אלה שרצו להבריא ולמזער את זכרונות העבר. מחפשי הסטוצים למדו מהר מאוד לזהות את הצמאים לרגש, ואז תמיד הם היו במקום הנכון , בעיתוי הנכון ובזמן הנכון , כדי להשביעם . ההיסחפות וההתמכרות אל הדמות הוירטואלית , משול עבורי כמו ספר קריאה טוב שלא רוצים להיפרד ממנו . הכוויה הצורבת מתחילה כמו הצתה של מנגל עם גחלים . אש קטנה שהולכת ומתעצמת מחממת ועוטפת , ולסיום על פי טבעה מותירה גחלים שחורים , עדות ללהבה שכילתה כל אשר עטפה בלהבותיה . רק מדד הזמן מוכיח , עד כמה ניתן עם אותיות מקלדת להגיע להונאה מחשבתית שמרוקנת מכל התובנות של ידע נרכש . דרך המסך יכול כל גולש להיכנס אל תוך פנטזיה , ולבנות תסריט שאותו קל לבנות ולהגשים באמצעותו . התעתוע שיתגלה במערומיו ושאותותיו יגיעו באיחור , תהא היתמות מהבנת הדימיון ההזוי לבין הדימיון המבוקר. למרות שניתן לדפדף בפרופיל כדי לקבל פרטים מינימליים אודות האישיות שיושבת מאחורי המסך, האמינות לגביהם הוכיחה שיש לקחת אותם בעירבון מוגבל. רובם היו מטשטשים את הנתונים כדי לנקוט בזהירות המחייבת , וזה היה מונע לזמן קצוב מאוד את החשיפה ומעמדם האישי. רובם היו פוקדים את האתרים בשעות הקטנות של הלילה , למטרת פורקן מיני . הנועזים ביניהם העזו לבקש כבר בתחילת השיחה מספר טלפון על מנת שהקול ישלים עבורם את האוירה המתבקשת , ולימים מצלמות הוידאו הקלו עליהם את השימוש בדימיון . רבים האמינו לכל סיפורי האלף לילה ולילה שהסתיימו כמו הסיפורים של עליזה מארץ הפלאות . הם היו תופרים לעצמם דימוי של איש עסקים רב תארים , והיו מכתירים את עצמם בכתר שאין להם יד ורגל בו . בשעת משבר נפשי רעוע, קל מאוד להיכנס להזיה ולחשוב שהנה ממש מעבר לפינה מחכה האביר על הסוס הלבן . היסחפות כזו גרמה לגברים רבים , לשחק עם דמותם בכמה דמויות רוחניות והדבר גרם להם להיות מכורים למשחק . אלה שנסחפו לתוך ההזיה היו בעיוורון את הדבר הממשי קלט זה שטרח להמציא אותה . למען ההגינות , יש לציין שהכוויות הללו לא היו רק נחלתן של הנשים . האמירה: "לכל דבר זול יש מחיר ולכל דבר יקר יש ערך", הוכיחה להרבה נשואים ונשואות שאת החיפוש אחר האושר הם בעצם לא חיפשו להשיג , אלא איבדו אותו בזמן שכבר היו בו . צריך להיות עם אופי חזק כדי להישאר אדיש, מול הרעפת מילות אהבה שהתשתית הזו בונה . על כן רבים זרמו עם הריגושים הסינטטיים, ולא התפנו להטיל ספק באמינות . 

 

לאחר שהייה של כמה שנים לא מבוטלות , רכשתי ניסיון עשיר בתכנים אשר טומנת בחובה המדייה הוירטואלית . הגולשים שאותם הכרתי, הפכו אט אט עם הזמן לדמויות ממשיות ממפגשים שנערכו למטרת בילוי חברתי. גולשים שפנו אלי למטרה מאוד ספציפית , התאדו מפאת חוסר הענין שגיליתי בהם . לא מעט כתבות ודיונים נכתבו בנושא השנוי במחלוקת באשר ליתרונותיו וחסרונותיו של האינטרנט. הנושא המדובר והמתוקשר ביותר עוסק באהבה , זוגיות , ובהבעת תכנים המצביעים על משברים שלא משאירים הרבה קושיות לקורא , כדי לזהות את הייסורים שבאים לידי ביטוי כמו שרק אהבה יכולה להנפיק . התיעוד הנוכחי יביא את עוצמת הכאב הטמונים בה , ואת חובת ההוכחה לאמירתו של זאב בנימין הרצל, שצריך להיות חלק מאותה אגדה כדי להאמין ולדבוק בקיום ההישרדות איתה . 


באחד מן הלילות הבחנתי באיתות של האימייל הפרטי. כשלחצתי לראות מי הגולש שפלש אלי בשעה כה מאוחרת , ראיתי את החותם שלא פעם פנה אלי בניסיון להידברות . משפט הסיומת שבחר הניע אותי לתהות על קנקנו של האיש. בשל משבר אישי בחיו פיתח שינאה לנשים, וגזר על עצמו התנזרות מהן. דרך הניואנסים שבשאלותיו זיהיתי בנקל את מצבו הנפשי. מי שטועם פעם אחת מסיר המרק , תמיד ידע לזהות את אותו הסיר ותכולתו. החותם שבחר לפנות אלי, הביא להחייאת החלק שאותו בחר להמית. תחושותיו אלי היו הגורם להפוך אותי מפרוייקט וירטואלי, לחלום של מימוש ויזואלי. לכאורה יהיה זה סיפור נדוש מיני רבים שהמדייה מספקת , אך כדי לקבוע לאיזו מחלוקת היא משתייכת צריך לקרוא ולהאמין 

כל הזכויות ליצירה שייכות לפרי פוקס © .

תגובות