סיפורים

יתמות מהחיים / פרק 11

"שלום לך פרי , אני חושב שצדקת כאשר התעקשת שאכתוב לך תגובה דרך האימייל . אני גם יודע למה התכוונת באשר לדברים הנסתרים שלא ניתן להבחין בהם . אין ספק שבזמן אמת ההקלדה נעשת אוטומטית , מכיוון שקשה לקחת בחזרה "פליטות פה". דרך האימייל יש את השהות לקרוא ולחשוב פעמיים לפני הוצאתם , ובפרט לאחר המבול שקיבלתי ממך אמש , השיקול היה מוצדק .

מאחר ואני יודע ומכיר את בת השיח שלי , הציפיה לקבל ממני תשובה לכל הסוגיות שנגעת , די ברורה ומובנת . מהרגע שהחלטתי לפנות אליך , היה ברור לי שאינני הולך ללקק דבש , ומסיבה זו בחרתי דווקא בך . הייתי משוכנע במאת האחוזים שהתקיפה שלך תגיע , אני פשוט הופתעתי מהתזמון הלא צפוי , לפחות לא בשלב ההתדינות בה אנו נמצאים .  

וכעת אשיב לסוגיות בהן נגעת : ראשית , אני עובד לפחות עם 4 מחשבים . הסיפור אותו שיתפתי אותך נכון בחלקו . לגבי ההתנזרות מנשים אני מעדיף לעת עתה להימנע מלהשיב לך (זאת בהנחה שתגלי הבנה ) אך אני מבטיח לך שגם את התשובה על כך תדעי בהמשך . ניסיון התעתוע באשר לגילי , והשאלה אם היית פעם אצל פסיכולוג , היה נטו כדי להנות מהתשובות שבהן את משלבת הומור שמאוד חביב עלי . יתכן וזה ישמע לך תירוץ עלוב , אך האמיני לי שאני דובר אמת לאמיתה . 

ההעדרויות שלי הם לצורך העיסוק שלי , ואין לך כלל מושג עד כמה את תורמת לי עם התקשורת שנוצרה בינינו . באשר לאות השביעית , אני יודע שאין לך.  

נכון פרי , צדקת ששוחחתי איתך בכמה ניקים שבהם נכנסתי . אך אינני חושב שעשיתי נזק כלשהו . את גם צודקת באשר לשימוש ביכולת הטכנולוגית למטרה שמספק את הנצרך . לוידוי הזה אין שום קשר ישיר אליך , והכוונה כמובן מהבסיס של חשיבה פלילית כזו או אחרת . השאלה המתבקשת כעת , האם זהו המרחק שאת מחליטה לעצור ולא להרחיק לכת יותר" ?  

קיבלתי את תשובתך המנומקת והחלקית . אך תתפלא יה חתיכת שועל ערמומי , הרי אתה יודע שאני לא אחליט לעצור , ובטח שלא בשעה שאנו מגיעים לשלב שרק מתחיל להיות מענין . אני מבינה את חוסר הרצון שלך להגיב בנוגע להתנזרות שלך מנשים , אני רק מקווה ש"הפטיש" ידע לסנן את "המסמרים" שבתאוותו ומטבעו לדפוק . אתה פטור מלהתייחס לזאת בתשובתך הבאה .

כשאתה כותב : "הסיפור ששיתפתי אותך נכון בחלקו" למה מתכוון המשורר ?

"תראי פרי , אין לי שום בעיה לפרוש בפנייך את כל החלקים שחסרים לך בפאזל . יש איזשהו קסם בדו שיח שהחלקים באי הידיעה עושים אותו למענין ומאתגר . לא פעם ראיתי שהשתמשת והגית את המילים "אורגזמה מוחית" . זה פחות או יותר התחושה שיש לי כעת ואני מניח שגם לך . אם את מתעקשת לקבל את האינפורמציה , אל תנסי להעמיד אותי במבחן מכיוון שאני אספק אותה באופן כזה שאת תופתעי לחלוטין מהגילוי" .

בוא נעשה הסכם כזה , אתה תהיה אחראי לאורגזמות שלך (המוחיות כמובן) ואני לשלי . אני נוטה להסכים איתך לגבי הקסם של אי הידיעה בפרט כאשר אני מזהה שיש איזה גורם הפתעה , שהבינותי כי יש לי בו חלק לא קטן . מאחר והגעתי ל"סיפוק" מהרוטצייה בהובלת השיחות , אני עומדת להפתיע אותך. אני מחזירה לך את השרביט בחזרה . אני פשוט נזכרתי שהבטחתי לא למלכד אותך...

"פרי , אם לי את קוראת שועל , אז את האמא של השועלות ,  את מוזמנת לחייך" 

אני לפחות מזוהה עם שם משפחתי לחיה הזו , איזה קשר יש לך ?

"קשר שמחבר אותי עם אישה שנושאת את שם המשפחה הזה"

מה השאלה הבאה ?

"האם שקלת להענות לבקשתי באשר לחיבור דרך התוכנה הזמינה יותר" ?

בשלב זה אני עדיין מסרבת .

חייבת לסיים כאן , נשתמע ....

הבזקי משפטים ותכנים מן החודשים האחרונים התחילו להתרוצץ בזכרוני. ניסיון ההסחה וההימלטות מהנפקת הידע , העשיר וסיפק את הנתונים שרציתי הרבה יותר מהצורך שלו לשתף אותי .

כל תשובה שבחר לתת לי נועדה לרכך את הירייה הבאה אליו .

ידעתי שיש לו רגשות כלפי , ועל כן כל השאלות שהיו למעשה בתוך שאלה אחת , היה מתוכנן ושקול . הוא לא שיקר לגבי כמות המחשבים שאיתם הקליד. ישבתי עם תוכנה שזיהתה כל רשת וכתובת IP . הצפנתי וחסכתי ממנו מלספק לו את הנתון הזה .

כל הסוגיות שהעלתי בפניו , סיימתי בסך הכל רק עם שתי השאלות הראשונות בסימן שאלה . 

לו אני הייתי במקומו , הייתי משיבה רק עלייהן . הוא בחר להתייחס לכולן בטיפטוף מינימלי .
למרות זאת , לא צריך יותר ממספר מילים כדי לפצח חידות , כשהאדם ממולך מקבל ומגדיר את תחושותיו - "אורגזמה מוחית" . 

ידעתי באופן וודאי , שאם הייתי מבקשת ומתעקשת לקבל את חלקי הפאזל , הייתי מקבלת על ידי רמזים בלבד . הוא לא היחיד שנהנה מהתנהלות התכתובת הזו . 

בשלב זה כבר ידעתי שהסיפור לא נוגע לחיו . אדם בעל שיעור קומה וברמת שכלתנות כשלו , אינו יכול להרשות לעצמו להתמלכד ברשת גוב אריות שכבר הכיר היטב . אין ספק שישנה עוד דמות רוחנית המעורבת בשיח שלנו . בשיחה הבאה הפתעתי אותו בהענות לבקשת החיבור אל התוכנה שנותנת את תחושת הנוכחות הפיזית בזמן אמת - המסנג'ר . 

הבקשה שלי לחיבור , הפתיעה והכניסה אותו לתדהמה . אם רצה האיש לשחק את "שרלוק הולמס" מדוע שלא אתרום את חלקי בענין . אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש צבעוניות מרתקת ומענינת עם האיש הזה . השיחות הבאות היו פחות רשמיות , ועם המון הומור שלא כל כך מתקשר ומעיד על אדם כבוי בנשמתו .  

את הקשר לנהג המונית המדומה הבנתי דרך הסוגיה שבחרתי באות  ז . אני הצגתי זאת כביכול בהומור , האיש מעבר לים ענה בתשובה נחרצת בקבלת החותם להיותי אישה .לא במקריות נבחר הנהג שהסיע אותי , לא במקריות דאג להחזיר את השקית ששכחתי במונית . את הנתון על כך קיבל ישירות ממנו . פתרתי לעצמי את תעלומת הנהג בידיעה ברורה שיש קשר מאוד קרוב ביניהם . את שאר הפרטים ידעתי רק כאשר נפגשנו פנים מול פנים .

חייכתי לעצמי שוב , ידעתי שאני הולכת להנות מאוד מהתכנים . אף על פי שלא ידעתי אם היו במלואם או בחלקם . בדיעבד אם היתה לי אפשרות לבחור בין ספר קריאה של סופר אהוד לבין החומר שהיה ברשותי , ללא ספק הבחירה היתה חד משמעית .  

 הזכויות ליצירה שייכות לפרי פוקס ©

תגובות