שירים

שנה טובה

‏21.09.2014                                                                                                                                                                                        כ"ו אלול תשע"ד       
מכובדי המנכ"ל מר אלי גליקמן שנה טובה לך! 
קראתי בעיון ובדאגה הולכת וגוברת את ברכת "השנה טובה " שלך, והבנתי רק דבר אחד ממנה. אם על פי הבנתך, אין רפורמה ממשלתית, אזי אנחנו העובדים נלך תחת הנהלתך לרפורמה פנימית אשר ממנה עולה, בראייתי הסובייקטיבית כמובן, שאם הממשלה זרקה אותנו ככלבים מצורעים למכלאה, אזי אנחנו העובדים תחת הנהגתך "נלמד אותה לקח" ונוסיף על עצמנו גם קולרים משוננים ונכאיב לעצמנו, כך שהם יבינו שלא כדאי לה לממשלה להתעסק אתנו!!!                                                                           
זה נראה לך הגיוני אדוני המנכ"ל???                                                                              
אתה מבקש מאתנו הבנה, סבלנות, איפוק ומתינות, כאשר אנחנו עומדים לפני עריפת ראשינו כמעשה "דעאש", רק בכדי לקיים את משק החשמל, בשעה שנדמה שלבעל הבית עצמו לא אכפת כלל, לפחות על פי התנהלותו כלפינו, אם משק החשמל יקרוס לו כבנין קלפים.                                                                                                             המטרה המשותפת שלנו כעובדים, ושלך כמנהל החברה, היא לשים סוף לפארסה הזאת שנמשכת כבר 18 שנה.                                                                                             החברה הזו הייתה בעבר והיא גם כיום, על כל תחלואיה, חברה מספר אחת במתן השירות ללקוח. בחברה הזו העובדים מוכנים גם להקריב את חייהם כאשר חלקם אף שלמו על כך בחייהם, בכדי לספק חשמל לבתי ישראל. 
לא עובדיה הנאמנים והמסורים הביאו את החברה הזו אל עברי פי פחת, לכן את האיפוק והמתינות, הסבלנות וההבנה, אל תבקש זאת רק מאתנו העובדים. אנחנו כבר הפנמנו את הכול. את הבקשה הזו תפנה כלפי מעלה, אל הבכירים והרמים שמנהלים אותנו בכישלון מתמשך, כבר שנים ארוכות. כישלון שגם אתה, אם תרצה ואם לאו, לוקח בו חלק כיום. את הרפורמה הפנימית אדוני המנכ"ל, תבצע קודם כל שם למעלה, לידך!                                            
בוא אל האזורים של המחוזות ותראה איך נאנקים הם מחוסר כוח אדם, בוא ותראה איך מחלקות מתחילות לקרוס לאיטן תחת עומס עבודה, עקב יציאתם של עובדים לפנסיה, מבלי שיוחלפו עלי ידי עובדים מקצועיים אחרים, מאחר ואותם עובדים נאמנים ומקצועיים שהושקעו בהם שנים רבות של לימוד העבודה, נשלחים לביתם בסופו של יום וחוזה, בחזקת "אכל תוכו זרק קליפתו",  והכול תחת הרפורמה הפנימית הזוחלת אותה אתה  מנהיג כבר היום.
אדוני המנכ"ל. כולם מדברים על כסף כאילו הוא חזות הכול, אבל יש מעבר לכך. בחברה הזו  המטרה המשותפת שלנו העובדים, זה לשמור קודם כל על כבודנו המקצועי שנרמס כבר שנים כעובדים. המטרה המשותפת שלנו זה לדעת שיש לנו עתיד ובטחון כלכלי וכן המטרה המשותפת שלנו זה להבריא את החברה .                                                                                                     
וועד העובדים הלך לרפורמה למרות כל ההתנגדויות והמתנגדים לה בין העובדים. וועד העובדים הלך לשינוי. וועד העובדים לא רצה זעזועים במשק החשמל. הוא הסכים ללכת על הסף ועד הסוף בהיענות כמעט מוחלטת, לכל בקשות הממשלה ללכת לאותה רפורמה, במקביל לדיונים עליה, אלא שהוועד שגה בדבר אחד אקוטי. במאבק עובדים על זכויותיהם, אין היום מקום לאמון בינך לבין גוף שמכריז חדשות לבקרים שכל רצונו, זה להרוס אותך ולהחליש אותך. 
בחיים יש מה שנקרא תכל'ס. ובתכל'ס הוועד לצערי נכשל.                                                                                         
לסיכום הדברים.
בכוחות משותפים אכן נוכל להצליח אדוני המנכ"ל.  
היית מפקד שייטת. אתה יודע שמעבר לסמכות יש מה שנקרא רוח הצוות אשר מתגבש באמת, רק תחת אמון הצוות במפקדו. לדאבוני לא נראה לי שקיים כיום אמון רב בינינו העובדים לבינך, דבר שעוד ניתן לתיקון.
מאחל לך ומכל הלב אדוני המנכ"ל שאכן תהא זו שנה טובה! שנה שבראש ובראשונה תישמר בריאותנו כולנו לטוב, ובאותה הנשימה ברצוני לאחל לכולנו שנשכיל להבין שכולנו נמצאים בין אם נרצה בכך ובין אם לאו, באותה הסירה, ואם חלילה תהא זו שנה שהסירה הזו תטבע לה, אתה, שהנך הקברניט של הספינה הזו יודע שגם אתה תטבע לצערי ביחד עם כולנו.
בכבוד רב
עובד מן המניין שמקווה בכל מאודו לראות את החברה הזו אשר יקרה לליבו, עולה בחזרה על דרך המלך והופכת להיות למקור של גאווה לכולנו.                                                 
בכוחות משותפים אכן נצליח בכך, אם נשכיל כולנו לראות נכונה את הדרך!‏

תגובות