יצירות אחרונות
עֲדֵי-עַד שֶׁל הַשִּׁירָה - מֶחֱוָה לְרָחֵל הַמְּשׁוֹרֶרֶת (1 תגובות)
אביה /שירים -25/06/2026 07:00
מכשולים ומשברים בשלום (2 תגובות)
דני זכריה /שירים -25/06/2026 06:01
פַּרְדֵּס חַנָּה־סִיטִי (2 תגובות)
יעקב - RDT /שירים -25/06/2026 00:29
מאראדונה (2 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -24/06/2026 17:40
האור שבסוד (8 תגובות)
מרים /שירים -24/06/2026 14:14
הַמְתִּינִי לְאַהֲבָה כָּזוֹ🌹🌻🌹 (13 תגובות)
שמואל כהן /שירים -24/06/2026 09:48
שירים
לֵיל הַסֶּדֶר - לבמת הדיון שהעלתה גלי
לֵיל הַסֶּדֶר ראיתי חללים ריקים מסביב לשולחן החג, הזזתי כיסא ולמלא את המקום שלא ירגישו, שלא יראו ולא יכולתי – הַרִיק אינו מתמלא מְרֵיקוּתוֹ הוא מלא בזכרונות במראות בִּכְאֵב וּבִדְּמָעוֹת – צָפוּף שם. יושבים המסובים שרים וצוחקים עבדים היינו ועודינו, מוסיפים ומחייכים, כּוֹרְכִים מַצָּה וּמָרוֹר וּלרגע קט חודרת מחשבה קצת זרה נִכְנַס זִּיכָּרוֹן וַעֲנָנָה יוֹרֶדֶת עַל הַפָּנִים... ואז – נקראים לְסֶדֶר, לוגמים מן היין וּמברכים עד לְגַּל הזיכרונות הבא. חיבקתי נכדים משני צִדַּי בקשתי שישמרו עלי. וּכמו במשׂחק הַמַחֲבּוֹאִים – לחשתי 'מי שֶמִלְפָנַי וּמִצְדָדַּי הוא העומד', הם באו מתוך הַרִיק התנשׂאו מעלי ועמדו גם הם עִמַדִי – בחג הזה כמו בחגים אחרים, הריק הזה רק מתרחב עם השנים. בן הארבע שר "מה נשתנה" בעל פה למד את המילים מההגדה ואני שרתי את מה נשתנה שלי; מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות שבכל הלילות הייתָּ איתנו הלילה הזה דְּמוּתְךָ חסרה וכך זה יהיה גם בסדר הבא... מזגתי לי כוס חמישית של יין וְשָתִיתִי לְזִּכְרְךָ.
תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |