פוסטים

מידת האמת.

 

בתוכניות פוליטיקה בטלוויזיה, אנחנו רואים את המשתתפים מביעים את דעתם על נושא מסוים. כל אחד לפי המפלגה שהוא משתייך אליה. גם למשל מי משורר טוב ומי לא. נושא שלא אמור להיות פוליטי. הדעות מובעות רק לפי הקבוצה שלה משתייך המדבר. אפשר לתקוף את התופעה ממספר זוויות. אני אתמקד במידת האמת. בוודאי מדובר במידת אמת נמוכה. לכל אדם, לכל קבוצה, לכל מדינה, לכל חברה, ניתן בנקודת זמן מסוימת להגדיר מספר: מידת האמת. מידת האמת של החברה ישראלית, נמוכה, וגם נמצאת במגמת ירידה. אנשים משקרים כל הזמן, כאינדודואלים, וכשייכים לקבוצה. אין כמעט משמעות לאמת. כל אחד צועק את הדעה, של הקבוצה אליה הוא משתייך, גם בנושאים, שלאו דוקא מובהקים למה שהקבוצה מייצגת.

 

 בוודאי יש ערך סף, שמתחתיו מידת האמת כל כך נמוכה, שהיא תגרום לחברה  או לאדם, לפגיעה משמעותית בתפקוד. החברה הישראלית עוד לא שם, מדינת ישראל מתפקדת לא רע. אבל מידת האמת במגמת ירידה. להיות עם ממזר זה לא טוב, זה מסוכן.

תגובות

גלי צבי-ויס / מפלגה / 04/08/2016 17:30
נסים פרנקו / הכל כאן מובן, רק לא מקובל כחברתי עוטף, אלא כתרבותי נוזף, ואני מזמן בעד ריענון של אופן מסירת החדשות, להבליט יותר את הטוב, הרע/ יגיע אלינו בכל צורה / / 25/08/2016 19:52