שירים

בֵּין אֲתוֹנוֹת לְצֶמֶר - לבמת הדיון של נוריתי.

.

בֵּין אֲתוֹנוֹת לְצֶמֶר - לבמת הדיון של נוריתי.

*

שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים הִמְלִיךְ שְׁמוּאֵל אֶת שָׁאוּל הַצָּנוּעַ

אֲשֶׁר יָצַא לִמְצֹא אֶת אֲתוֹנוֹת אָבִיו:

לֹא מְלוּכָה לֹא תְּהִלָּה בְּמַחְשְׁבוֹתָיו:

מַסָּע שׁוֹנֶה מְאוֹד מִזֶּה שֶׁל יָאסוֹן וְהָאַרְגּוֹנָאוּטִים אַחַר

גִּזַת הַזָּהָב*

שְׁאֵרִית צַמְרוֹ* שֶׁל הָאַיִל הָאַגָּדִי

 

עַל פִּי הַמִּיתוֹס הִשִּיג יָאסוֹן אֶת גִּזַּת הַזָּהָב

בְּעֶזְרַת אֵלִים וְתַחְבּוּלוֹת

וְאִלּוּ שָׁאוּל מָצַא אוֹתָהּ בְּעִקְבוֹת אֲתוֹנוֹת אָבִיו:

בַּאֲשֶׁר לָנוּ בְּנֵי תְּמוּתָה רְגִילִים

אֶצְלֵנוּ לֹא-אַחַת קוֹרֶה שֶׁ

לֹא זוּ בִּלְבַד שֶׁאֵין מַשִּׂיגִים אֶת

גִּזַת הַזָּהָב שֶׁבִּשְׁאִיפָתֵנוּ

אֶלָּא שָׁבִים כְּשֶׁ

הַחֲלוֹם נָגוֹז

וְגָזְזוּנוּ

עִמּוֹ

 

 

*

רבקה ירון

---

"רבים יוצאים להביא צמר* וחוזרים גזוזים בעצמם."(1) ב-דון קיחוטה,

מאת Cervantes.

(1) משמעות המשפט של דון קיחוטה: "רבים יוצאים להביא/להשיג תהילה

וחוזרים/שבים מובסים."

*צמר: הכוונה ל- גיזת הזהב**: שארית צמרוֹ של איל אגדי במיתולוגיה היוונית;

לפי: יאסון וגיזת הזהב, שם [במיתולוגיה היוונית]; 

**גיזת הזהב: המשמעות הנפוצה בימינו: תהילה, כוחות מאגיים, שלטון, כיבוש וכיוב"ז.

---

תגובות

יום טוב צבי / החלום נגוז ונגזז / 16/02/2020 18:50
גלי צבי-ויס / שאול ויאסון / 16/02/2020 19:05
נורית ליברמן / גִּזַת הַזָּהָב / 16/02/2020 21:17
נורית ליברמן / אגלה לך סוד, כשראיתי ש / 17/02/2020 14:49
רבקה ירון / .נוריתי יקירתי, .אין ל� / 18/02/2020 12:44
נורית ליברמן / רבקתי האהובה, אני יו� / 18/02/2020 14:12
רבקה ירון / ..אה נוריתי היקרה... .תו / 18/02/2020 15:04
נורית ליברמן / רבקתי היקרה, המשיכי � / 19/02/2020 19:32
רבקה ירון / ..עידית. עידית. אני רוא� / 20/02/2020 12:27
שמואל כהן / בין יאסון ושאול / 17/02/2020 07:17
אורנה / כי לעיתים אנו הולכים לאיבוד במסע היעד / 17/02/2020 07:24