יצירות אחרונות
הַמְתִּינִי לְאַהֲבָה כָּזוֹ🌹🌻🌹 (4 תגובות)
שמואל כהן /שירים -24/06/2026 09:48
גם בחושך מוחלט (4 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (3 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (4 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (4 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (3 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
שירים
"מי אני"ואני שואלת:"מי אני" דור "ראשון" או "דור שני" לי התשובה תמיד הייתה ברורה ובכן –למה באה השאלה ?! נולדתי בשואה; בת שלש שנים הייתי- כשנגמרה המלחמה. אמנם נוצרים הסתירוני מפני הארורים אך לא סבלתי בתקופה הזוועתית לעומת האחרים... אומרים לי גובי עדות: "מצטערים –היית צעירה פחד ,וטראומה נוראה ואיבוד הורים,אח ומשפחה- גם מסתור שלוש שנים- כל זה אמנם עצוב- אך "זה לא נקרא"... ועדות לא נגבתה... אף לא שלקחוני בכוח מהבית החם הנוצרי, לבית היהודי- למשפחה טובה אמנם- אך מוכים קשות בעצמם נוראות מהשואה- לא מזיכרונות של פחד ומורא ולי בגיל כמעט ארבע היו זרים ומפחידים ההורים ה"חדשים".
לא התרשמו מהדמעות
שנמשכו חדשים ואף שנים ולא שעות-כפי שאולי חושבים... "כי ילד שוכח מהר" כתב בן משפחה במכתב -"כולם אומרים"כתב
שילד לא זוכר...
קורעים תינוק
בן שבעה חדשים
ממשפחתו
וחוזרים על זה בגיל ארבע- לטובת עמו ולטובתו ולי אומרים בגיל ששים כי זה אמנם סיפור נורא אך לא היסטוריה של השואה... ואז כתוב על "דור שני" שמחקרים מראים שבני הדור השני (חלקם) םובלים מ"תסמונת הניצול", זו מאופיינת בדיכאון,באשמה, בדימוי נמוך, ובקושי לחדוות ושמחת חיים. ופתאום - הרגשתי- שזו אני. אולי הם צדקו שאני רק דור שני ושמא יכול אדם להשתייך לשני דורות גם יחד?! וזו אני?! ואני שואלת:"מי אני" דור "ראשון" או "דור שני" לי התשובה תמיד הייתה ברורה ובכן –למה באה השאלה ?! נולדתי בשואה; בת שלש שנים הייתי- כשנגמרה המלחמה. אמנם נוצרים הסתירוני מפני הארורים אך לא סבלתי בתקופה הזוועתית לעומת האחרים... אומרים לי גובי עדות: "מצטערים –היית צעירה פחד ,וטראומה נוראה ואיבוד הורים,אח ומשפחה גם מסתור שלוש שנים- כל זה עצוב- אך "זה לא נקרא"... ועדות לא נגבתה... לא שלקחוני בכוח מהבית הנוצרי, לבית היהודי- למשפחה טובה אך מוכים בעצמם נוראות מהשואה- לא מזיכרונות של פחד ומורא אך לי בגיל כמעט ארבע היו זרים ומפחידים ההורים ה"חדשים". לא מהדמעות שנמשכו חדשים ואף שנים ולא שעות-כפי שאולי חושבים... "כי ילד שוכח מהר" כתב בן משפחה - במכתב-"כולם אומרים". קורעים תינוק בן שבעה חדשים ממשפחתו וחוזרים על זה בגיל ארבע- לטובת עמו ולטובתו ולי אומרים בגיל ששים כי זה אמנם סיפור נורא אך לא היסטוריה של השואה... ואז כתוב על "דור שני" שמחקרים מראים שבני הדור השני (חלקם) םובלים מ"תסמונת הניצול", זו מאופיינת בדיכאון,באשמה, בדימוי נמוך, ובקושי לחוות שמחת חיים. ופתאום - הרגשתי- שזו אני. אולי הם צדקו שאני רק דור שני ושמא יכול אדם להשתייך לשני דורות גם יחד?! וזו אני?! תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |