יצירות אחרונות
האור שבסוד (3 תגובות)
מרים /שירים -24/06/2026 14:14
הַמְתִּינִי לְאַהֲבָה כָּזוֹ🌹🌻🌹 (8 תגובות)
שמואל כהן /שירים -24/06/2026 09:48
גם בחושך מוחלט (5 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (3 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (4 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (4 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (3 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
שירים
יום העעצמאות -1948- הולנדקטנה בשביל כזאת חוויה, נסעו הוריה ואחותה הגדולה מהעיר רוטרדם בה גרו אותה תקופה, לעיר הבירה אמסטרדאם ! אמרו לילדות:"הקימו מדינה זאת שמחה גדולה ל י ה ו ד י ם - שמה 'ישראל' יהיה !" לא הבינה הילדה את המושג מדינה- רק את המילה פלסטינה שמעה היא לעיתים כי עלו שמה הרבה פליטים ! גם שמעה כי יהיה לה שם 'אח' באיזה יום- כשהם יעלו עם המשפחה ורצתה הילדה יותר מכל כי יום זה כבר יגיע במהרה ! ותוכל להיות ילדה ! הגיעו לאמסטרדאם- העיר הגדולה-למרכז העיר לכיכר הדאם, רקדו אנשים עם דגלונים, דבר כזה לא ראתה אף פעם ! התפלאה, על מה הם כה שמחים ! רגילה היתה שאנשים בוכים- לכן גם לא מאומה הבינה אך הסתכלה בנעשה מסביבה -זה היה רק 1948- וכשחילקו סוכריות לילדים, לא לקחה הילדה סוכריות כי לא ידעה מה הם מחלקים... לא לקחה 'דבר' מזרים- אבא 'מחבוא' מאד הזהירה- לא לענות לזרים אפילו... אז אבא נתן לה שתיים וורודות שמחה, ומצצה אותן ביחד-ארוכות! ולעולם זאת לא שכחה... כי מתי רואים אנשים צוחקים ?! ורוקדים ומחלקים סוכריות ועוד ברחובות... לא אשכח את יום העצמאות הראשון של מדינת ישראל בהולנד שלאחר השואה ! תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |