יצירות אחרונות
הַמְתִּינִי לְאַהֲבָה כָּזוֹ🌹🌻🌹 (4 תגובות)
שמואל כהן /שירים -24/06/2026 09:48
גם בחושך מוחלט (4 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (3 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (4 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (4 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (3 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
שירים
ארוחת בקר במוסד ליתומי השואה -1952ארוחת בוקר בשנת- 1952- בוקר טוב -חדש בוקר קר גשום רוח נושבת בחצר, בוקר חורפי בודד. במוסד-הארוחה עדיין-לא מוכנה יש לעזור להכינה ! יוצאים מהאולם לחצר הקרה – ומה אני רואה ? שלוש חביות !!! הסבירו לי בשפת הסימנים (כי עברית עוד לא הייתה לי מובנת) מה יש בפנים, בחביות... ולא ידעתי אם לצחוק –או לבכות ! הסתבר,שבחבית הראשונה - יש אבקה וכך בשנייה וכן בשלישית והאבקות בצבע דומות שלושתן –צהבהבות !!! לגבי מהותן, מאחת –יעשו חביתה ! מהשנייה-חלב בתה או בקפה ומהשלישית יעשו פירה !!! הן (האבקות) התרטבו מהגשמים וכוסו בברזנט - ועל כן התקשו ונצרכו לפטיש גדול מידה על-מנת לשבור חתיכה מכל סוג של אבקה. שני ילדים גדולים בעיניי - (הייתי בת תשע) באותה שנה – עמדו ודפקו בפטיש גדול -המידות והורידו חתיכות כדי שיהיה לארוחה תה בחלב וביצים מאבקה ונוכל להתחיל –הארוחה. בינתיים ערכו השולחנות, ועליו היו צלחות וגם באמצע קערה סכין אחת-מזלגות מספר וכפות לדייסה. שכחתי –גם הייתה חלב באבקה ששימשה לדייסה, ובזה היה למעשה עיקר חשיבותה. הלחם היה יבש וקשה הדייסה - הייתה מגעילה אך המשקה החם הייתה לנחמה... אולי הייתי מפונקת אולי הייתי בודדה אך האבקות בוודאי תרמו לזאת את התרומה... שכחתי לומר-שמי שלא עסק בהכנת הארוחה הוציא כנים לחברה- או לא נגע במזון ולא אכל-בגלל דיזנטריה... דב יוסף שמעתי- היה קשור במקצת- אך לא הבנתי לעולם- איך ילדה קטנה הייתה כה בודדה ודמעות שפכה בגלל סתם ארוחה... תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |