סיפורים

שליח מצנטאורי

שליח מצנטאורי / עמירם פאל

 

איש צנטאורי נחת בלב ניו-יורק. במקרה, הוא נחת בדיוק ברחוב הראשי של הארלם - השכונה הכושית הניו-יורקית המפורסמת.

 

נחיתתו הייתה תוצאה של החלטת נשיא מועצת זקני צנטאורי. במשך שנים רבות סיירו טייסי צנטאורי האמיצים, מעל שמי כדור הארץ ובחנו אותו ואת אוכלוסייתו. הם גילו עד מהרה, עד כמה היה פיגורם של בני האדם עצום. וכעת החליט הנשיא, כי הגיע הזמן לעזור לאחים מסכנים אלה, בני אותה גלקסיה.

 

נאומו במועצה היה משלהב ושיכנע את הכל, כי גם מטעמים אגואיסטיים בלבד, כדאי לעזור לבני האדם. תושבי כדור הארץ עלולים להתחיל בכל רגע במלחמת אחים גרעינית בינם לבין עצמם. הם אינם תופסים כנראה, כי במלחמה כזו עלול הכוכב עליו הם חיים, להתפוצץ. ופיצוץ נורא שכזה עלול לזעזע את כל מערכת השמש, תוך גרימת נזקים גם למערכת צנטאורי – השכנה הקרובה ביותר למערכת השמש.

 

גם המלחמות הרבות – הקונבנציונאליות - המתרחשות חדשות לבקרים בכדור הארץ, המחלות הרבות השוררות בו ובראשן מחלת הזיקנה, הרמה התרבותית המפגרת וראש לכל – אורך החיים המגוחך ממש של כל פרט אנושי – פחות ממאה שנות ארץ בלבד, כל אלה תרמו להחלטה לשלוח נציג מצנטאורי, למנהיגי כדור הארץ, לשם הגשת סיוע ככל שיידרש.

 

מכיוון שאופיים החתרני והתוקפני מטבעו של בני האדם היה ידוע לאנשי צנטאורי, צויד השליח בכל ציוד ההגנה הדרוש. ועם זאת, מובן שהוא הוזהר להשתמש בציודו זה, אך ורק בעת סכנה קיצונית לחייו.

 

סמי "מגנט" כונה כך, על שם הארנקים הרבים, הנדבקים לידיו כמו ברזל למגנט ומחליפים משכנם, מכיסי זרים שונים, לכיסיו שלו. הוא היה האדם הראשון בהארלם ובעצם על כדור הארץ כולו, שהבחין באיש צנטאורי. מכיוון שהזר היה לבן, נמנע סמי מלנסות ולהשתמש בידיו המגנטיות לשם כיוס, ובמקום זאת הזעיק מיד את שאר חברי הכנופיה שהיו בסביבה.

 

החברים התאספו כרגיל, במהירות, ליד דלפק הבירה של "ג'ק המצורע" ומבעד לחלון הראווה הציצו בזר הלבן. זה האחרון היה בולט בהארלם במראהו ובלבושו, כמו קצה אף לבן בפרצוף שחור לחלוטין. הם ניסו לתהות על קנקנו בינם לבין עצמם.

 

לאחר דיון קצר הם הגיעו למסקנה, שבבסיסה עמדו אומץ הלב הנדיר, שהפגין הזר בהיכנסו לבדו להארלם והלבוש המוזר שהוא עטה משום מה. קיימות לדעתם שתי אפשרויות בלבד להסביר את התופעה הזו: מדובר בבלש או בסוחר סמים.

 

הוא יכול להיות בלש שנשלח ע"י משטרת ניו-יורק, מטעמים הידועים לה בלבד והנובעים מקפריזה שיגעונית כלשהיא של מפקד האזור. במקרה זה, שכח כנראה אותו מפקד, כי הארלם הינו אזור כושי אליו יש לשלוח בלשים כושים בלבד.

 

 האפשרות השנייה היא, שזהו סוחר סמים לבן, המנסה לעורר עניינים כלשהם ברובע לא לו, למען רווחתו שלו. האפשרות השנייה הזו נבעה כמובן מלבושו של הזר. רק סוחר סמים מסוגל ללכת בחליפה כה שיגעונית. כנראה בא לו הרעיון באחד מ"מסעותיו", מיד לאחר שראה בטלוויזיה סרט מדע בדיוני כלשהוא, כה דומה הייתה חליפתו לחליפת אסטרונאוטים.

 

דרך הפעולה שהוחלט לנקוט בה, הייתה פשוטה למדי: סמי ייגש ויבקש לקנות מנת סם. אם ינסה הלז למכרה - הריהו סוחר סמים ואם ינסה לאסור את סמי - בלש. בכל מקרה, דרכו של הלבן בהארלם הייתה האחרונה בחייו והבדיקה נעשית רק בכדי לברר מה לעשות בגווייתו. אם זהו בלש - יעלימוה בהאדסון הזורם לא רחוק מהמקום. ואילו אם סוחר סמים הוא, כלומר לבן שניסה לפלוש לטריטוריה השחורה - תשמש גופתו כאזהרה לכל מי שירצה לבוא בעקבותיו.

 

סמי חש מיד לביצוע המשימה.

 

בהגיעו אל הלבן העומד בקרן הרחוב, כמצפה, הוא שאל: "היי בן אדם, יש לך אולי מנה קשה לשמח את החיים?" ובדבריו צלצל במטבעות שבכיסו.

 

התשובה הייתה די הממת ומביכה עבור סמי: "אינני בן אדם. אני איש צנטאורי. אני מבקש שתוביל אותי אל המנהיג. עלי למסור לו דברי שליחות חשובה מפי אנשי צנטאורי."

 

כאמור, סמי התבלבל כמעט לחלוטין. ראשית, הוא לא הכיר בניו יורק שום כנופיה בשם "צנטאורי" ומכאן שהזר הגיע לכאן מחוץ לעיר. שנית, המילים הראשונות במשפט - "אינני בן אדם" - אמנם הראו על צניעות ראויה לשבח, אולם יכלו לנבוע מהעובדה שהזר הינו פשוט משוגע, שהגיע להארלם בטעות. במידה וכך הדבר, חבל לרצוח אותו ולהסתבך אולי בצרות. ניתן פשוט לסלקו מהאזור, עם כמה מהלומות.

 

בכדי להספיק לחשוב קצת יותר בעניין ולהשהות את תגובתו בינתיים, פרץ סמי בצחוק וטפח בידידות על שכמו של איש צנטאורי: "אתה רוצה לראות את ג'ק שתום העין בכבודו ובעצמו, מה ?"

 

מכאן ואילך התפתחו העניינים במהירות רבה. איש צנטאורי הוציא באופן אינסטינקטיבי את נשקו וירה בסמי. נדמה היה לו, כי קול הרעם שיצא מפיו של סמי רגע קודם לכן, היה האות להתקפה עליו, הממשמשת ובאה. והמכה שקיבל, הייתה לדעתו הסימן הראשון לה.

 

קול רעם חזק נשמע ובמקום בו עמד סמי רגע קודם לכן, נותרה רק שלולית רותחת ורוטטת.

 

תוך שניות ספורות התרוקן כל הרחוב הראשי של הרובע. הסוחרים למודי הניסיון ממלחמות הכנופיות התדירות באזור, הגיפו בתריסי ברזל את חנויותיהם. כנופייתו של ג'ק שתום העין, שסמי היה אחד מחבריה, לא יכלה לעבור בשתיקה על הרצח ולו גם באמצעות נשק כה חדיש כנשקו של הזר. החברים התפזרו בין כניסות הבתים ופתחו באש אקדחים מהירה לכיוונו של הזר.

 

איש צנטאורי נותר עומד לבדו בלב הארלם, כשהוא מוקף באש צולבת.

 

הוא כמובן הבין היטב את המתרחש: אנשי כדור הארץ מוכיחים לו בזאת את אי רצונם בשלום עם אנשי צנטאורי. הם שואפים למלחמה כוללת. כעת הוא מותקף ע"י כלי נשק פרימיטיביים מאד. ואלה אמנם אינם מסוגלים לעבור את חליפת המגן שלו. אולם, עפ"י דרך תגובתם המהירה של בני האדם, נראה כי הם מביאים כבר ברגע זה כלי נשק גרעיניים, להפעלה נגדו. ואת קרינתם של אלה לא תוכל חליפתו לעצור.

 

איש צנטאורי הניף את ידו וקרא: "בני אדם, אני באתי לבקרכם לשלום, במטרה להצילכם ממסכנותכם ולעזור לכם כמיטב יכולתם של אנשי צנטאורי. אתם מסרבים לקבל את ידנו המושטת ועונים לנו ביריות. יהי כן, אתם תקבלו את אשר ביקשתם. אני מכריז בזאת על מלחמה לחיים ולמוות בינינו."

 

ובסיימו את דבריו, הוא נעלם.

 

ס ו ף

 

תגובות