פוסטים

לאחרונה יצא לי לסייע לפוליטיקאי מקומי באחת הערים הגדולות לקראת הבחירות בשנה הבאה. לצורך העניין, וכחלק מהעבודה, אני עוברת על כל הכתבות שהתפרסמו על אותו פוליטיקאי, בכל העיתונים. הדבר המדהים שגיליתי, אולי בעצם בכלל לא מדהים, הוא שאותה פעולה ניתנת לפרשנות  בכל כך הרבה פריזמות, שלפעמים נדמה היה לי שבכלל לא מדובר על אותה פעולה עצמה.
הפוליטיקאי, כמו רוב הפוליטיקאים המקומיים, בעל אינטריגות ומניעים אישיים, אך בבסיס, כמו רוב הפונים לפוליטיקה בכלל, מונע מתוך צרכים חברתיים בהם הוא נתקל, ונמאס לו להיות הקורבן. נמאס לו שהוא ושכמותו הופכים לקורבן. די להתקרבנות.
אלא שמכאן מתחילות הפעולות הראשונות,ופתאום הוא מצא עצמו מוביל חברתי ובתור שכזה, כמובן שהשמש התחילה לזרוח מאחוריו. אלא מה, אחרת איך רואים האחוריים את האור?
ובכן, אותו פעיל חברתי, וכעת גם פוליטי הצליח לעשות מעשה מאוד חריג בעירייה אליה הצטרף לפני חמש שנים בלבד, ורק כשנתיים בקואליציה. ראש העירייה ממש נותר פעור פה.
בעיתון אחד, הפכו את זה לסחטנות פוליטית, בעיתון אחר, פרשו את הפעולה ככזו של אדם חמום מוח שאינו מסוגל לשלוט בעצמו. בעיתון אחר, בכלל הפעולה היא מתוך אינטריגה אישית ומטרה אחרת. עיתון אחד, הציג את הכל, וציין גם את דעתו של הפעיל, שמדובר בעמדה חברתית, יכול להיות?
עיתון אחר, הציג סייד קיק של כל העניין שמדובר בכלל במשהו שקשור לפקידות בכירה, והפוליטיקאים הפכו לשוליים, וכך גם הפעולה, הכל היה בכלל תכנון מראש של פקיד שתכמן את הכל. הפכתי בכל העיתונים והדבר שהתגלה לעיני היה יכולתם של הפוליטיקאים להשתמש בתקשורת כדי להעצים את כוחם. פעיל חברתי אמר "לא" לראש העירייה. למה? כי הוא רוצה משהו אחר. זה מתחיל מפה. ראו פעילים אחרים, ואמרו אם הוא לא אז גם אני יכול, והלכו גם הם. אמרו חברי האופוזיציה, אם הם לא אז אנחנו עוד יותר. נשאר ראש העירייה לבד. באו העיתונים וחיפשו פירושים. כל אחד לפי הציבור אותו הוא מייצג. הפך הפעיל הפוליטי להיות שיחת העיר במשך חצי שנה רק כדי לחפש את האינטריגות. העיתונאים העצימו את כוחו עד כדי, שראש העירייה נאלץ לפטרו, כי הוא נראה בעיני התושבים אף חזק מהראיס בעצמו. זה כוחה של המעצמה השביעית. לקחת עכבר ולהפוך אותו לפיל, וכוחם של הפוליטיקאים להשתמש בפילים הללו כדי לתקוף יעדים שהם מציבים לעצמם.
ומאחורי כל זה כל מה שיכולתי לכתוב על הסיפור הוא איזה הוא חכם? אדם שמסוגל להשתמש בכל הכלים גם אלה שאין לו, ולהעצים אותם מתוקף היותם אויר.
ועכשיו נעבור למוסיקה. ביום כיפור התפרסמו סליחות של מבקרים על מוסיקה שהם טעו לגביה. ומה לגבי הספרים, הסיפורים, הסרטים???
איזה הוא חכם? שיכול לקחת את הביקורות הטפשיות, ולהפוך אותם לכלי להעצמת עצמו. איך? תשאלו את הפוליטיקאים.
.

תגובות