סיפורים

כנפיי מלאך

 
היא ישבה לה על רצפת הבית. ענייה שטופות בדמעות, ובוכה היא כמלאך. בוכה כמלאך שאיבד כנפיו, ועכשיו אינו יכול לחזור הביתה. מנסה היא להבין, אולי זוהי לא משימתה לגשר, אולי זוהי לא משימתה להביא את השלווה, את  האהבה. אולי, זוהי משימה של מלאך אחר. דמעה אחר דמעה זולגת לה, בוכייה היא על בני משפחתה. "ניסיתי." היא אומרת חרישות. "ואני עדיין מנסה אבל," מסתכלת מעלה ואומרת בבכי "אולי זו לא המשימה שלי. אולי אני צריכה להפסיק לנסות." מחכה לתשובה, סימן. אך שום דבר. ידיה הרפו מטה, ודמעותיה זלגו לא מרצונה. ריקנות פשטה על הבית, והאפילה אותו בחשכה. הרצון לעשות משהו פשוט נדם, וההמתנה לרעש מסוים לקח כמו נצח. זיכרונות העבר רצו כאלבום תמונות בראשה, ומדחיקים אותה לפינה. תמיד ניסתה לעזור, להחזיר את האהבה למשפחה, להחזיר את השמחה. אבל ככל שעברו השנים, כך נהיה גרוע יותר. הסבל התמידי אוכל אותה בהנאה, ומכרסם כל הנאה שאי פעם התקיימה. תמיד נהגה לצחוק, אך כשעברו השנים, היא שאלה את עצמה, מה השתנה, והבינה, שהיא זו שהשתנה. היא השתנתה למענם. היא כבר לא אותו אדם-כזאב בודד בחשכה, מיילל לחבריו בלהקה, אך דממה ביער, אף לא צל נראה. הבדידות נעמה לה, ולא באה במגע עם בנאדם שנים. חיבוק, נשיקה, כבר איבדה את משמעות המילה אהבה. אומנם, הביטה היא בבני משפחתה, ראתה את סבלם, מצוקתם. לא משנה מה היא עשתה, שום דבר לא עזר. תמיד האמינה שאסור להפסיק לנסות,ומי שמפסיק, נכשל. תמיד להאמין, לקוות, ולראות. אך כל רצונות אלה, אבדו, אינם.

אפלה שררה סביבה, ההילה הלבנה אינה קיימת, נעלמה. גופה החל לשקוע ברצפת הבית, והיא כונסה לשינה. כל המקום שחור. מתהלכת היא בדמיונה על רצפה שחורה מבריקה. מולה עומדות שתי דלתות גדולות. האחת כולה מכוסה בשרכים עוקצניים, נעולה וסגורה עם כל מיני כשפים. ומאחוריה נמצאים השנאה, קנאה, רוע, ועוד מגוון רחב של מפלצות השחור. והדלת השנייה, לא נעולה. כי אם מאחוריה אוצרות טבע, והאושר האמיתי. פותחת היא את הדלת לרווחה, ואור השמש פרץ מתוכה והאיר על האפלה. ניתז את השממה כגשם, וירק החלק לצמוח מהרצפה. היא נכנסה אל המקום, וליבה כמתעורר משינה, פעם בחוזקה. דמה החל לזרום אל כל איבר בגוף, אור האיר עליה, וגילה את פנייה המתוקות. חיוך עלה על שפתיה. זרם לא מוכר פשט על רגליה, והיא החלה לרוץ אל המרחבים. תופסת היא בבלתי נראה, באוויר, ונופלת ארצה אל אותה מדשאה ענקית. שפתיה נפתחו וקולה המתוק אמר "להאמין."

פקחה היא את עיניה, הרימה את ידיה, ואמרה, "להאמין." האפלה נשאבה החוצה כמו צבע שנשטף. ואור לבן שטף את רצפת הבית.  היא הרכינה את ראשה אל תוכה,  והרגישה נוכחות של אש גוברת בתוכה. אש מיוחדת, לא שורפת, ולא אדומה. כי אם אש טהורה, אשר הביאה עימה את השלווה. לא משנה מה היא תעשה, גם אם תוותר- ותפסיק לנסות, היא יודעת שהאמונה תמיד איתה. התקווה להמשיך הלאה נמדדת על פי רצונו של האדם.

הסתכלה היא למעלה, וחייכה. ובידה, נוצה לבנה.
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לדניאל.ח © Loner In Love
 

תגובות