יצירות אחרונות
הַמְתִּינִי לְאַהֲבָה כָּזוֹ🌹🌻🌹 (3 תגובות)
שמואל כהן /שירים -24/06/2026 09:48
גם בחושך מוחלט (4 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (3 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (4 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (4 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (3 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
שירים
העגונהנותרתי לבדי, אישה עגונה, ואין כל מרפא לי מפני הזקנה. יום רודף יום, שנה בצל שנה, ואני נאחזת בתקווה אביונה. ביד רועדת מבעירה את האח, ושומעת ענף דק גוו נחרך, ונזכרת בדמותך הקדושה כל כך, למרות שאין תמונה לי- אינך נשכח. מה יפו ימינו תחת כיפת העבים, מה יפו לילותינו בבעור הכוכבים, וגם בימי האופל, בם הפניתי גבי- לא שכחת אף לרגע שבועת אוהבים. אך בעת כתלי ביתנו נטו ליפול, ידעתי כי לא ידמה המחר לאתמול, ועתה עזבתני אל הים הגודל, והשארתני לשגות בבניית ארמון בחול. מאז ועד היום, כמה פעמים בשנה, חוזרת אני לנמל ממנו יצאה הספינה, ובני הנמל שואלים: "הזאת העגונה"? ומנידים בראשם: "לא, זאת האלמנה". ובאים לשכנעני כי כלום לא יעזור, ודודי ורעי כבר ודאי לא יחזור, ועליי למצוא אחר שלי מחרוזת ישזור, כדי שעגינות עולם על נפשי לא אגזור. ומציעים האנשים: "נתירך מעגינותך, רע ומר לנו לראות שוב בשבתך, כשתותרי לכל ודאי תראי בנחמתך, אינך צריכה לייחל לו עד מותך". לא שקלתי ולו לרגע הצעתכם האביונה, כלום אינכם יודעים שאין נמל בקרת הראשונה? הוא ישוב עוד אליי, זו הבטחה נושנה, ברית כרותה בינינו לבל ישימני אלמנה. אמשיך ואחכה לו מדי שנה בשנה, עד יציל את עירי הבוערת מחורבנה, איני צריכה התרתכם, איני זקוקה לחנינה, כי לבעל שכזה כדאי להיות עגונה! ואני עוד יושבת, מצפה עלי חוף, ואני לבדי, לא הסכמתי לנאוף, ואני ממשיכה, לא הפסקתי לכסוף, עד אראה בספינה- ואז יהא סוף. תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |