פוסטים

הרעש-שתן, המכשיר היחידי הנלחם ברעש צרכיי-חבריך

 

הרעש-שתן


הניו-יורק טיימס: "ההמצאה ששינתה את החיים על פני כדור-הארץ, המכשיר היחידי אשר מפחית את רעש השתן שלך לכ-10db בלבד, ונוטה להשרות אווירה נינוחה, שקטה ונעימה לבני הבית, גם כאשר עוברי אורח לא רצויים משתינים אצלהם, בהחלט הפלא העולמי ה-10. לא רק זאת, הרעש-שתן בנוסף על פלאיו, מוסיף ריח נעים וייחודי לבית בריחות מגוונים כגון: אורנים, קיפודים ואקליפטוסים שרופים, ואבוקדו. בנוסף על זאת, הוא גם משמש בתור אזעקה לבית, (אוקיי, כאן כבר הגזמנו, אבל אתם חייבים להודות שאם הוא היה באמת משמש בתור אזעקה, הוא היה מחליף את תפקידה של האישה בבית)."

היסטוריה

 
לשלהי שנת 1736, לקראת תחילת התמוטטות התרבות האינדו-פורטוגזית, בכפר נידח, מעט דרומית-מערבית לקו האורך-0, קם לו אדם בשם מתיתיהו ג'רלדיניו ג'וניור ה3, אשר לא היה מוכן לקבל את העובדה שהרעש והמהומה אשר הפיפי והשתן שחברי הכפר גורמים לו (מסתבר שלחברי הכפר היה מנהג מיוחד שבכל פעם שמישהו היה צריך לשירותים, כולם היו באים ביחד אל שפת הנהר (או הבאר) ומשתינים יחדיו, מסתבר שרעש זה היה גורם המולה רצינית, ישנם סבורים עד היום שהרעש הזה היה מסמל לחלק מחברי הכפר את השעות 12:00, 18:00 ו24:00),  אינו ניתן לשינוי ולכן הוא נקט עמדה ופיתח מכשיר אשר מבטל ומפחית את רעש השתן.
אין צורך להוסיף ולומר שהוא נהפך להיות ליצן החצר לחברי הכפר (או יותר נכון, ליצן החצר ה2, כי מסתבר שכבר היה להם אחד), אך זה לא הסיט את ראשו של מתיתיהו ממטרתו. בסופו של דבר הוא הצליח לפתח מכשיר אשר שולח אותות אלקטרו-מגנטיים אל המים, ששם הם מומרים להיות גלי-ים, אשר מסווים עצמם עם הגלים האמיתיים של הים, במהירות של 400 מטר לשנייה ובעצם יוצרים ריק בכל פעם אשר נוזל אחר בגוונים של לבן-צהוב נוגע במי-ים.
המצאה זו יצרה סנסציה גדולה וגררה איתה שיגעון, חברי הכפר לא יכלו לשאת את המחשבה אשר רעש הפיפי שלהם אינו מרעיש יותר, בד בבד, אנשי הכפר אינם יכלו לדעת מתי השעות 12:00, 18:00 ו24:00 יותר.
תופעה ז גררה איתה אנרכיה ורצון עז להרוג את מתיתיהו. מתיתיהיו, אומנם אדם פשוט אך חכם מאוד, ידע את הדבר העומד לקרות וכתב את עקרון הפעולה של המכשיר על דף, הכניס אותו לתוך בקבוק והשליכו לים. כמובן שזמן קצר לאחר מכן, מתיתהו הושלך גם הוא לים, בזמן שכל חברי הכפר משתינים וצוחקים בקול גדול.
ישנם אשר סבורים שמתיתיהו נזכר שהוא שכח לרשום משהו בעקרון פעולה של המכשיר במכתב שהוא הכניס לתוך הבקבוק ושחה אל הבקבוק ימים ולילות עד אשר הגיע אליו והוסיף את המידע. אתם אומנם תוהים כיצד הוא הצליח לרשום משהו בתוך הים, הרי אין לו עט או עפרון. לתשובה זו ישנם השערות רבות אך ההשערה ההגיונית ביותר היא שכריש גדול בא לטרוף את מתיתיהו, וברגע שהכריש פתח את הלסת האכזרית, המזוויעה והמלאה בשאריות עור של בני אדם אחרים אשר טרף, מתיתיהו דחף את ידו אל תוך הפה של הכריש, תלש משם שן ורשם בעזרתה את המידע על הדף, אבל זה כבר סיפור אחר.


היסטוריה קרובה ואקטואלית יותר

מחוז וירג'יניה, מקסיקו הישנה, 1904. עיירה קטנה, חשוכת אל וזנוחה, אומנם שקטה אך תמיד נראה כי קורה משהו מתחת לפני השטח. ובאמת קורה משהו מתחת לפני השטח - קידוח נפט. זהו עיסוקה העיקרי של העיר ואין שם נפש חיה אשר לא עוסקת במקצוע זה. בוקר בהיר אחד, אחד העובדים החרוצים והערנים ביותר שם לב בעת הקידוח לבקבוק קטן אשר מכיל בתוכו מכתב, סקרנותו באותה העת אינה יכלה להיות רבה יותר ומייד העובד החרוץ זינק לכיוון הבקבוק. עם ידייו השחורות והמיוזעות הוא פתח בעדינות את הבקבוק, אומנם ללא הצלחה מתוקף הסיבה שהידיים היו מיוזעות ולכן ניגבם עם מטלית ולאחר מכן הצליח לפתוח את הבקבוק. שניות לאחר סיום קריאת המכתב, פרץ בצחוק אדיר עד בכי. כשחבריו באו לראות במה מדובר, הוא הסביר להם שמישהו מטורף בשם מתיתיהו רשם במכתב איך להכין מכשיר שמפחית את רעש השתן. אומנם חבריו לא קנו את סיפורו, וחשבו שהסיבה האמיתית לבכי שלו הייתה בגלל שלילה קודם אשתו של העובד החרוץ עזבה אותו. המשך השתלשלות הארועים מכאן ועד לרגע שבו העובד הכניס את הבקבוק לתיק הינו מעורפל, ולכן נדלג עד לרגע שבו החליט העובד שהוא נוסע לסין כדי לבקר מכר שלו ולבנות ביחד איתו את המכשיר.
טיסה 8876  זו הייתה, הטיסה המסחרית הבין לאומית הראשונה בעולם. מטוס קל, רעוע ומעורר חלחלה ניצב בפני העובד שלנו וללא פחד, עלה עליו, והכל למטרה אחת: הרעש-שתן. כמובן שעובדינו הנאמן לא ציפה שהמטוס מסיבה משונה ביותר יעבור מעל למשולש ברמודה ויתרסק אל תוך הים. ובכן, הבקבוק עדיין בים, והמכתב עדיין בתוכו. זה רק זמן קצר עד שהוא יגיע לידיים הבאות (יותר נכון 103 שנים כפי שתיווכחו לדעת בהמשך).
 

היסטוריה רחוקה מאוד

פסקה זו תיהיה קצרה ביותר, מכיוון שאין לנו יותר מדיי מידע לגבי התקופה שבה הארועים התרחשו.
65,998,000 לפנה"ס, התקופה שבה שלטו הדינוזארים על העולם. בצורה מוזרה ולא מובנת נוצר ע"י ה-"טי-רקס" האימתני (כך מומחים סבורים), שקע טבעי באדמה, שבתוכו יושבים בלוני הלון טבעיים אשר מפיקים אוויר ודוחפים אותו אל תוך השקע ובכך יוצרים וואקום. וכשהטי-רקס ניסה להשתין, הוא פתאום חדל מלשמוע את הקול הידוע והמוכר אותו הוא היה רגיל לשמוע (בתחתית השקע היה אגם קטן).  מסתבר שבאותה העת, בן אדם, חסר שם וחסר זהות הגיח אל המקום לפתע (כנראה דרך מכונת זמן), הבין כיצד השקע נוצר, וחזר מייד אל שנת 1736 לכ5 דקות, סיפר למתיתיהו על מהות השקע וכיצד הוא פועל וחזר לזמנו.
אומנם, כשמתיתיהו נשאל לגבי האדם המוזר והמסתורי הזה, מתיתיהו הכחיש כל קשר לפרשה. (אך כנראה מתוך הרצון לשמור לו את זכויות היוצרים על הדבר הנפלא הזה).

הרעש-שתן, עדכני לתקופתנו

כיום (ומצטער על הצורה השונה בה הסיפור יירשם מרגע זה, מכיוון שאני מקליד אותו על המחשב-נייד בשירותים), ישנם כ(ההופכי של=)0.00000008%, של 3/9 מרחבי העולם, קונים מאושרים, אשר משתמשים באופן קבוע במכשיר אשר הביא איתו שמחה רבה ואושר ועושר (מסתבר שניתן לסגור עסקאות על סכומים גבוהים יותר כאשר אין צלילים מהדהדים וצורמים של מנכ"לים משתינים) רב, לאין ספור משפחות.
הימצאותו המתועדת האחרונה של הבקבוק עם המכתב נעשתה בשנת 2007 והיא הינה העדכנית ביותר, האדם אשר מצא אותו (ומעדיף להישאר "ג'ון דו" אנונימי לבינתיים), היה במהלך ניקיון חופים בישראל, ולהפתעתו, נתקל בלוויתן תועה, הלוויתן, אשר נראה כאילו הניע אותו הגורל, זרק לעברו של ג'ון את הבקבוק עם המכתב המהולל בכעין יודעין שזהו האיש אשר נועד להמציא את הרעש-שתן (ישנם מאמינים שהלוויתן בנוסף אמר לג'ון את המילים הבאות: "קדימה, לך תעשה את מה שנועדת לעשות", ובקריצה אחת נעלם ככאילו לא היה שם).
בנחפזות רבה, מיהר ערן (אופס), אל מעבדתו, ושם עם חברו המדען יצרו את הרעש-שתן אשר כולנו (או יותר נכון 0.00000008%*1/3 מאיתנו) מכירים כיום. כמובן שמכשיר זה מצויד כיום בטכנולוגיה הכי חדישה, מכיל המון אמצעים שונים ומגוונים ופולט מעט מאוד קרינה.
כיום עקרון פעולתו של הרעש-שתן פשוט אפילו יותר מקודמו, המכשיר בדומה לזה של מתיתיהו פולט אותות אלקטרו מגנטיים אך במקום להגיע למקור נוזלי, הוא נכנס אל תוך הגוף, מפריש חומר מסוים אל האנזימים ולעור התוף, ובעצם אנחנו מפסיקים לשמוע רעשים של נוזלים בגוונים לבנים-צהובים. הרעש אומנם קיים, אך בני האדם אינם יכולים לשמוע אותו. כמובן שישנם מכשירים אשר עושים את אותו עקרון פעולה זה, רק הפוך.
 
"היי, היי, תפעיל את ה-רעש-שתן מייד"... אמר חברי לדירה.
ובלחיצה רכה ומהירה, הנעמתי לי ולדיירי הבית את הרעש השורר בדירתנו ובכך תם לו מאמר זה.

תגובות