סיפורים

אסור לקטוף את הישראלי היפה

אל תקטפו את הישראלי היפה.

הוא פרח מוגן!

אם נתקלתם בו במזל, עת יצאתם לטייל במשעולי ארצנו הקטנה – אם עצרתם לחזות כיצד הוא פורץ מבין הסלע הקשה והמחוספס, או צומח מתוך ערימות הזבל המסריח שסובבות אותו, והתפעמתם מקומתו התמירה, מבטו העז - הלוחמני! - פניו סחופות הרוח ולמודות הסבל – אל תעזו לקטוף אותו ולשמור אותו לעצמכם. לא! אל תעשו כדבר הזה.

הרי הוא זן אידיאליסט, ממשפחת המקריבים (המצויים בסכנת הכחדה). ההקרבה שהוא טומן בחובו חשובה לאקלים אף יותר מפוטוסינתזה. שורשיו שואבים מתוך מי העשייה, ועליו נושמים אבק ורעל. בעוד הישראלי המצוי משמש בעיקר להוריד את מפלס המלח במלח, הישראלי היפה שולח לחמו על פני המים, אל כל אותם רבבות אשר זקוקים לו לפת שחרית. 

אל תקטפוהו. לא. אתם יכולים ללטף את עליו הרכים, ליישר את גבעולו המתעקם קמעה תחת הנטל, לסלק כל מיני חרקים ומיני מזיקים שאוכלים בבשרו. לתת לו כתף. לנגב את זיעתו. אבל אל תקטפוהו – אני מתחנן! למען צביונה של מדינתנו הקטנה. למען צביוננו.

ייתכן שכבר ראיתם אותו ולא ידעתם. הוא בדרך כלל פרח שקט שלא מנצנץ. ייתכן שחלפתם על פניו ברחוב ובגן, ואולי, חלילה, דרסתם אותו בלי-מזיד בדרככם. זה קורה כי אתם ממהרים מדי. כן, אני יודע - הצלחה וכסף. אף פעם אין מספיק מאלו. אבל, בבקשה מכם, תאטו קצת את הקצב. שימו לב במי ובמה אתם פוגעים.

אסור לקטוף את הישראלי היפה. הוא פרח מוגן.

אבל האמת היא – שאם תחפשו טוב-טוב, אולי תמצאו אותו – את הישראלי היפה הזה – גם בתוככם...

תגובות