הודעות והגיגים

בגידות ויחסי מין מחוץ לנישואים


אמא בטוחה ב100% שהילדים שלה ואבא הרבה פחות. יש כמה מנגנונים אבולוציוניים ואחרים שפותחו להגן על האב. אחד מהם, הוא פשוט להיות בקירבת האם בתקופה שהיא מבייצת. הבעייה עם בני אדם היא שהביוץ מוסתר מאחרים מה שגורם לגברים להיות בקירבת האישה במשך כל הזמן. זוהי אחת הסיבות המרכזיות להתפתחות מוסד הנישואין- שהוא התחייבות מונוגמית מצד הגברים. ככל שהם נמצאים זמן רב יותר עם הבחורה שהם מעוניינים בה, כך פוחת הסיכוי שלגבר אחר יהיה מגע איתה. 

מנגנון נוסף ומאוד מעניין קשור לתינוקות עצמם. מחקרים מראים שתינוק שנולד דומה יותר לאב מאשר לאם. זה מאפשר לאב לקבל אינדיקציה מסוימת שהילד שלו. 

ההערכות מדברות על 10%ילדים  הנולדים לאבות לא שלהם- חשוב להבהיר שאלו רק הערכות ואין שום דרך ממשית לדעת את זה (אלא אם כן יבצעו בדיקות דנ"א לכל האנשים). הסטטיסטיקה הזו נובעת בעיקר משלושה מקורות בלתי תלויים: אחוז הבגידות, מעמד חברתי ושימוש באמצעי מניעה. 

אחוז הבגידות: ההערכות הן- בגידות נעות בין 10-30% בחברה המערבית כשגברים בוגדים מעט יותר. ברור שככל שיש יותר בוגדים כך הסבירות להיריון מאחד מהם גבוהה יותר. אבל לפה נכנסים כמה נושאים מעניינים.- יש הבדל בין שאיפות רומנטיות לבחירות רומנטיות. אנשים יכולים לשאוף להתחתן עם בן הזוג הכי יפה בעולם, הכי עשיר והכי חכם, אבל בבחירות שהם עושים הם יצטרכו להתפשר. מכיוון שנשים מעריכות גברים נאמנים (מכיוון שזה מקטין את הסיכוי שינטשו אותם ואת הילדים הפוטנציאלים שלהם לאנחות), הן בוחרות במקרים רבים גבר כזה למרות שהיו רוצות גבר אחר. הרבה מאוד נשים "מפצות" על הבחירות הללו בבגידה עם גברים מסוג שונה: גבר שיש לו גנים טובים. מבחינתן, זה עסק מצוין אם יוכלו להביא ילד לעולם עם גבר בריא, אתלטי, ובעל גנים טובים (יש כל מיני קריטריונים שונים לזה), ושהגבר הנאמן שלהם יגדל אותו. כך הן יכולות להרוויח מכל העולמות בבת אחת. מחקרים מראים שנשים אכן נוטות לבגוד יותר כאשר הן מבייצות (הן לא ממש מודעות לזה), ושהרחם שלהן מקבל זרע של גבר זר בצורה טובה יותר מזו של הבעל. גם מצאו שנשים נוטות להתנהגות יותר הרפתקנית כאשר הן מבייצות וזה כולל התנהגות מעט יותר מופקרת (מבחינת לבוש למשל), יציאה למקומות שיש פוטנציאל להכיר גברים חדשים (פאבים, מועדונים) וכדומה
אמצעי מניעה: כמובן שאם אישה משתמשת באמצעי מניעה אז הסיכוי להיריון כזה מופחת. נשים שמשתמשות באמצעי מניעה לא חוות את אותן תחושות שתארתי קודם בזמן הביוץ מכיוון שההתערבות הכימיקלית משבשת אותן. 

מעמדות חברתיים: במובן הרחב יותר, לאישה יפה קל יותר בחיים כמעט בכל אספקט. זה כולל כמובן גישה לגברים אחרים ולכן מן הסתם לאישה יפה יהיו יותר אפשרויות לבגוד (כנ"ל כמובן גבר נאה ובעל סטטוס גבוה). תחשבו על כוכבי קולנוע. המין שם כל כך זמין ויש לבחורות אפשרות לשכב עם הגברים השווים ביותר אז רבות פשוט עושות את זה כי הן יכולות. 

נקודה נוספת שחשוב להדגיש היא הבדלים תרבותיים. בחברה המודרנית סביר שהרבה מאוד נשים משתמשות באמצעי מניעה ולכן אחוז הילדים לא מהבעל נמוך יחסית. במעמדות נמוכים יותר שאין להם גישה קבועה לאמצעים כאלו, או בחברות עניות הסיכויים להיריון גבוהים יותר. 

תגובות