הודעות והגיגים

הטקסט המקראי בראי האכדית העתיקה-בהדגשת המונותאיזם

פענוחה של האכדית העתיקה-מביאה פירושים חדשים לטקסט המקראי-מעבר למה שהיה ידוע למפרשי העבר.
דרך שלושת הפסוקים התנכיים הבאים-אביא  לכם  עובדות חדשות  -לא כל כך ידועות-כיצד  האמונה באל אחד-פילוסופיה  דתית חד פעמית בהסטוריה  -פרי המצאת עמינו-מודגשת שוב ושוב-בעליונותה -על תרבויות  שכנות  פוליתאיסטיות-של שכנינו הקדומים.
כאן ההתייחסות  לאלילי התרבות האכדית העתיקה.

    ===והארץ  היתה תהו ובהו וחושך על פני תהום ורוח אלהים מרחפת על פני המים===
בראשית-א,ב

===ומשלו מים עד ים ומנהר עד אפסי  ארץ===
זכריה ט,י

===מי עלה שמים וירד מי אסף רוח בחפניו מי צרר מים בשמלה מי הקים כל אפסי ארץ===
משלי ל,ד



אלת  הכאוס  האכדית  קרויה--תיאמת-מזכיר תהום

אל  הימים האכדי קרוי-אפסו-מזכיר אפסי ארץ

עתה ראו  באילו תחכום ותבונה  מעמיד הסופר המקראי את אלוהים מעל  כל אלילי התקופה-במקרה שלנו -התרבות האכדית.

בפסוק הראשון
חושך על פני תהום-מחשיך את תיאמת-אלת הכאוס.
ורוח אלוהים מרחפת על פני המים - או על פני אל המים. 
בפסוק השני-אלוהים מושל על ימים ונהרות
עד  אפסי ארץ  -על כל מה שבשליטת האל האכדי  אפסו-אל הימים.

בפסוק השלישי
מי ירד מהשמים -אוסף רוח בידיו צורר מים בבגדו ומקים כל אפסי ארץ.
הוא אלוהים  הקודם לכל.
עכשיו הכל נהיר.
התסכימו?

תגובות