סיפורים

אינטגרציה אהובתי..(מונולוג לסטנד אפ)

אינטגרציה אהובתי / נפתלי צ.

 (בבקשה לא לקחת באופן אישי)

      דקות מספר לפני שהוגשה מנת הקינוח בארוחת ערב שבת, החליטה אמא לאתגר את אבא ולחזור ולהזכיר לו בפעם המי יודע, בעניין הסוברו הדפוקה שלה, שלוימה.. היא סיננה בשקט בשארית המבטא הטריפוליטאי ששרד בפיה מאז הפכה לגב' מוסקוביץ,  אתה שומע שלוימה ?, האוטו אוכל הרבה שמן.. שומע, עונה אבא במבטא רומני כבד, שומע נו.. מה רצית שיאכל ? סטייקים..? חה  חה  חה..צחק וכמעט ונחנק מהבדיחה של עצמו..ומי קבע ככה הפעם ?  המכולתניק? לא כי בפעם האחרונה אמרה לך השכנה האלמנה מלמעלה, שיש סימנים של נזילת שמן, וצריך לשפץ מנוע.. אולי תגידי לפולניה הזאת שאני אמרתי שלפני שהיא משפצת לך את המנוע, שתעשה קצת פחחות ושפכטל לעצמה..ואם במקרה יש לה מצב רוח טוב, אז שתעשה מה שפולניות עם מצב רוח טוב עושות...ומה הם עושות שאלה אמא? הן יושבות בצד ומחכות שזה יעבור להן...ואז פונה אבא אלי ואל זמירה אחותי ושואל: אתם יודעים מה משותף לטריפוליטאית ולבת יענה ? לא... ענינו שנינו במקהלה. מוח קטן..תחת גדול...חִי  חִי  חִי חררררר שוב נחנק אבא בצחוק של עצמו. אמא באה מהמטבח בבהלה..מה כל כך מצחיק היא שואלת ומצטרפת לצחוק של אבא בלי לדעת על מה היא צוחקת...לא כלום אומר אבא, אתמול פגשתי את מחלוף השוטר, ששמעתי שחמתו אושפזה אז שאלתי אותו כמה זמן היא כבר מאושפזת?נו מה הוא אמר? אמר שעוד שמונה חודשים, יהיה שנה...מה עוד סיפר לך, הוא סיפר שביום שבת הזעיקו אותו לאגד כי היה שם אחד שמנשק את האוטובוסים..נו...שחרר אותו..למה.? הוא אמר לו שאחד מהאוטובוסים האלה דרס את חמתו המרוקאית שהוא כל כך שנא.

אבי שלמה עלה לארץ בגיל 16 לבדו מרומניה ובפנימיה בקיבוץ "הר שושן" הוא פגש את אמא רוזי שעלתה עם הוריה ו -5 אחיותיה מטריפולי, אמא היתה בת 14 כשהם נפגשו ומיד התאהבה בז'לוב הרומני שהיו לו כבר אז מנהגים של נווד צועני מהרי הקרפטים, שלא ידע להעביר יום אחד בלי לריב או ללכת מכות עם מישהו. אבא תמיד אמר כי הוא לא בטוח אם התחתן עם זאת שרצה כי הם היו 6 אחיות וקשה היה להבדיל בינהן...אני זוכר פעם אחת שאבא חזר הביתה וכל ראשו היה חבוש ומודבק בפלסטרים, אמא נבהלה נורא, זה כלום אמר אבא, עקץ אותי יתוש..יתוש? וכל כך הרבה תחבושות, כן, יש לי חבר גרוזיני בעבודה והא ניסה להרוג את היתוש עם פטיש...אבא היה רומני שהוכיח שכל הסטריאוטיפים על הרומנים, נכונים, כל ערב היה חוזר מהעבודה עם משהו אחר, אמא שאלה מאיפה זה ? אה..לקחתי ממישהו..

פעם אמא רצתה להקניט אותו ואמרה לו: על המצבה שלך יהיה כתוב " לקח הכל בקלות.." אבא לא נפגע מכלום ואמר לאמא בצחוק, היזהרי לפני שתקבלי ממני מכות כמו שמכה אבא גרוזיני.. איך מכה אבא גרוזיני? היא שאלה, הוא שם את החגורה על הרצפה וחובט עם הילד עליה...ואז נזכרתי שהגעתי פעם לאולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג, ובתור לביקורת הדרכונים, עמד לפני גרוזיני גדול, הפקידה שאלה בצעקה שם, משה ספיאשווילי, גיל ? ארבעים  ושלש, מין? אוהב מין הרבה... התכוונתי זכר או נקבה? גם זכר זכר גם נקבה.. לא חשוב..הכל הולך ...                                                המשך יבוא...{כל הזכויות שמורות}

תגובות