פוסטים

מזל שור ומזל קשת כבוני המדינה

בפרקים הקודמים כבר אמרתי וציינתי שמזל קשת הוא שייך ליסוד האש יחד עם הטלה ילדותי והאריה המנהיג. מזל קשת הוא מזל שאוהב את החופש ושונא שכובלים אותו בהחלטות בעיקר בהחלטות גורליות. בכ"ט בנובמבר האום מסיים את המנדט הבריטי על ארץ ישראל ומכריז על הקמת שתי מדינות לשתי עמים שזוהי תוכנית החלוקה המפורסמת. אפשר לאפיין את התאריך הזה במבט כללי על מזל קשת. מזל קשת אוהב את העצמאות, את החופש שלו ואוהב לקחת את ההחלטות שלו לבד. הוא לא מזל שמתלבט, רוצה עושה, לא שואל יותר מדי שאלות גם לא מתחשב בצרכי האחר. בכ"ט בנובמבר הוכתרנו כחופשיים מהכבילה הרצינית שהייתה לנו שנים רבות. סוף, סוף אנחנו נפתרים מהעול הזה שנקרא המנדט הבריטי. סוף, סוף אנחנו חופשיים ואנחנו צריכים לשמוח ולצהול.  מזל קשת מאפיין אותו גם הצדק, מזל קשת אוהב גם צדק והגינות ושונא את אלה שלא הוגנים כלפי האחר, כי אפשר שכל המדינה תהיה שלנו (רובנו היינו רוצים כך) יש גם את הצד השני שהם ערביי ישראל. מה עושים איתם? נותנים להם שטחים כמו יהודה ושומרון. לא משנה שלקחנו את השטחים האלה, אבל היה צדק ונתנו להם את השטחים האלה כי הרי אי אפשר לזרוק אותם לפח. ומלחמת העצמאות אתם שואלים? כולה שוות ערך למזל קשת.

בהמשך לתהליך של הקמת המדינה מזל שור נכנס לפעולה. מזל שור שייך לקבוצת המזלות הקבועים, היציבים ושייך למזלות האדמה. זאת אומרת שמה שתופס אצלו זה יצר השלילי של החמדנות, הרכושניות והחיובי הוא מעשיות ויעילות. מזל שור הוא כמו הקשת מזל עצמאי מאוד, אבל בניגוד למזל קשת הוא מאוד עקשן וקשה עורף. קשה מאוד להזיז אותו מההחלטה שלו כיאה לאדמה יציבה ואיתנה וכיאה לבהמה כמו שור. כי איך שור בנוי. כולו מסת שרירים ומקשה אחת. האסטרולוגים מדמים את המזל הזה כצב כי הוא הולך לאט ואת המטרות שלו הוא עושה ביסודיות ובדייקנות מופתית. המאפיין העיקרי של המזל עצמו ודומה למדינת ישראל זה העשייה. מזל שור זה מזל שלא מדבר הוא פשוט עושה דברים, קובע עובדות. לוקח לו מלא זמן עד שהוא עושה משהו כי הוא איטי מאוד וכשהוא מחליט הוא מבצע ובונה. מזל שור אוהב לעבוד עם הידיים, להרגיש שהוא עושה משהו ולא שהוא יושב בטל. ובאמת כשישראל ניצחה במלחמת העצמאות מזל שור נכנס לפעולה.  14/5 ישראל הוכרזה כמדינה. הציונים עבדו את האדמה וסגדו לה מבוקר עד ערב הם אהבו את האדמה כאילו היא הייתה האישה שלהם. יש ספר של נורדאו שנקרא "יהדות השרירים" שבו מסופר איך הציונים עבדו את האדמה (שווה להציץ ולקרוא בו). והרי שור זה מזל של כולו אדמה הוא הראשון בקבוצת המזלות. וכיאה לראשון הוא מייצג את האדמה בהתהוותה. החיסרון המזל שור שהוא רכושני מאוד, זאת אומרת שקשה לו להפטר מדברים קשה לו לתת דברים שייכים לו למישהו אחר, כי זה שלו.

שני המזלות האלה כאמור מרכיבים את תהליך של הקמתה של ארץ ישראל והניגודים בין שני המזלות האלה הוא כזה שונה שעד היום אנחנו נמצאים בגלל זה בקונפליקט. מצד אחד שור הוא רכושני והוא רוצה שכל השטחים יהיו שלו. ומצד שני מזל קשת זה מזל שאוהב הגינות ויושר וצריך לתת להם ולהתגמש. מה עושים עם שני המזלות האלה.?

בינתיים כלום כי אין מה לעשות, צריך להתמודד. נתראה בפרק הבא. 

תגובות