סיפורים

יוחנן

יוחנן

יוחנן היה בן 16 כשהוא פגש את האור. הוא התערב עם חבריו שיחצה את איילון בשעות תנועה ערה, אבל כמובן שזה לא קרה. בשעה שהוא חצה את הכביש האופנוען דרס אותו הוא נזרק לכמה מאות מטרים. כשיוחנן פתח את עיניו הוא ראה אור לבן בוהק, ואחרי כמה שניות הוא ראה את הדמויות המוכרות לו. הדמויות קראו לו, אבל הוא לא שמע ולא זע. הוא היה מונח על מיטת החולים עם גבסים בכל פלגי גופו.

בחיי, אני לא מבינה למה עשינו את ההתערבות הזאת. אמרה יוכבד.

כן זה היה יכול להיות מאוד מצחיק אילולי האופנוען. הצטער מיכה.

לפתע הוא סגר את עניו ושוב האור הבוהק חזר אליו.

שלום לך אדוני. קרא הקול ליוחנן אני מבין שכבר פתחו לך את השערים אל תיבהל כולם ככה, שנייה אני איתך, אני פשוט לא זוכר איפה אני שמתי את הסרט שהכנתי הוא כל הזמן הולך לי לאיבוד. לפני כמה זמן הייתה אותה התערבות, אבל לא באיילון, אלא בכביש של מכללת ספיר והוא פשוט בא אליי וישר מצאתי את הסרט שלו. סליחה שאני לא מציג את עצמי. הדמות הושיטה לו את היד ושוב הוא פקח את עיניו.

יוחנן, יוחנן מה קורה איתך, אתה סוגר את העיניים לכמה דקות ואחרי כמה דקות אתה פותח. אמרה יוכבד.

תסתכלי עליו הוא ממש לבן וחיוור. אמר מיכה ושוב יוחנן סגר את עיניו.

או, שלום לך שוב חזרת אליי, אז ככה אני לא אציג את השם שלי אני פשוט אראה לך את הסרט, אבל שוב אני לא זוכר איפה שמתי את זה, בא לך לעזור לי לחפש את זה?

בוודאי אני אעזור לך.

סוף, סוף שומעים את הקול שלך אמר הדמות ושב לחפש את הסרט. אתה יודע אחרי שאתה רואה סרט כמו בכל האולמות הקולנוע אתה הולך במסדרון ויוצא לכיוון הקניון. אבל כאן יש חידוש אני פשוט, כי זה תפקידי, אלווה אותך ולפי הסרט אראה לאיזה מקום אתה שייך. התפקיד שלי זה לאסוף אנשים כמוך שהגיעו מהכביש ישר אליי. תאמין לי אני לא יודע למה הסכמתי שאני אהיה פה. היה עדיף לי שאני אהיה במקומות הרגילים. יש לי חבר שאוסף אנשים כמוך מחיות שזה יותר מעניין. אחרי סיום הסרט הוא מתפוצץ מצחוק ומלווה אותו למקום שהוא שייך. או הינה, מצאתי את הסרט שלך.

לפתע נשמע צליל גבוה ארוך ומעצבן, שמבשר על הגרוע מכל. יוכבד ומיכה ידעו כבר שזה הסוף ורצו לברוח משם כאילו הם ראו פיל עצבני. עוד לפני שהם ברחו האחות תפסה אותם. קודם כל אני משתתפת ביגונכם. מה קרה?

אחרי חצי שנה של קינות, חוסר אוכל, אנורקסיה, כמויות שתייה חסרת הסבר ובכי גדול ואשמה שאי אפשר לקחת הגיע חיוך של יוכבד. אוקי אני רוצה לבקר אותו. בחשש מאוד גדול יוכבד ביקרה אותו והוסיפה עוד קצת בכי לבכי שהיה לה.

היא יצאה משם. חצתה את הכביש מבלי להסתכל ואופנוען דרס אותה.

שלום לך ברוך הבא, הינה הסרט שלך. אני מבין שאת פתחת את השערים לבד.

תגובות