סיפורים

פאק בדמוקרטיה (ותודה אישית בשבילכם)

קודם כל, לפני הכל - תודה. תודה על התגובות החמות. האמת שהייתי בטוח עד עכשיו שהגבתי לכם בנושא, אבל פתאום אני רואה שלא. לא נורא. תודה רבה לכם, עזרתם לי ותמכתם בי, לעולם לא חשבתי שאזדקק לתמיכה אינטרנטית כלשהי אבל כנראה שלכל אחד יש את נקודת השבירה שלו. הכתיבה שלי על המוות אולי מכניסה אותי לדמות קיצונית מידי ואולי מרתיעה אותי ועוזרת לי. תודה רבה לכם. 

------------------

באתי לקלפי, אמרתי נצביע, אתם יודעים, דמוקרטיה. כל קול משפיע. זכות הצבעה. אני ניגש לפתקים, משפשף ידיים, מתלבט מה לבחור, ומה אני רואה? מה אני רואה? הכל מחל. מחל מחל מחל. אמרתי מה? אמרו לי הדפיסו את המחל, ואז פתאום נגמרו הדפים. פתאום - נגמרו. נשאר איזה חבילה של "פה" אבל הבינו שזה לא רלוונטי אז השאירו רק את המחל. אמרתי אני הולך למקום אחר, אמרו לי לך. הלכתי. באתי לקלפי אחר. עוד פעם - הכל מחל. מחל מחל מחל. רק מחל אני רואה בעיניים. אמרתי מה? אמרו לי הדפיסו את המחל, ואז פתאום נגמר הדיו. פתאום - נגמר. נשאר איזה חבילה של "טב" אבל הבינו שזה לא יעבור את אחוז החסימה אז השאירו את המחל. אמרתי אני הולך למקום אחר, אמרו לי לך. הלכתי. באתי לקלפי אחר. עוד פעם - הכל מחל. מחל מחל מחל. אמרתי מה? אמרו לי תראה, תחשוב רגע, למה לא מחל? מה רע במחל? למה לא? אמרתי להם אבל יש לי דעה, אני לא רוצה מחל, זה דמוקרטיה, אני רוצה משהו אחר. אמרו לי, אז תחשוב, תחשוב, לא לוחצים. הביאו לי כסא, שמו לי שמשייה, נתנו לי אבטיח חתוך לפרוסות וגבינה בולגרית. פתאום אני רואה את ביבי בא אלי, מחייך, מה זה מחייך, מבסוט. לחץ לי את היד. ביבי! לחץ לי את היד. איזה בן אדם, כמו אבא, הוא אמר לי - למה אתה לא מצביע מחל? מה, זה משהו אישי? תגיד לי, אל תתבייש. ולא התביישתי. אמרתי לו, וואלה ביבי, אתה אחלה בן אדם, אבל רציתי משהו אחר, מישהו אחר, אתה מבין אותי? והוא חייך אלי, אמר לי - מבין, מבין אותך. אבל תחשוב רגע, מה רע במחל? למה לא מחל? זה משהו באותיות? רוצה שנחליף בשבילך את האותיות? 
אמרתי לו, עזוב ביבי, אל תטרח. פשוט... אתה מבין, רציתי משהו אחר. משהו אחר. הוא חייך אלי, אמר לי, אתה יודע, אני רוצה להגן על המדינה רק בשביל אנשים כמוך. והלך. סיימתי את האבטיח, חזרתי לקלפי. עדיין - הכל מחל. אמרתי להם, אין מצב נשאר לכם חתיכה של איזה מפלגה אחרת? משהו? חיפשו חיפשו, לא מצאו. אמרו לי, אתה יודע מה, תגיד לי בסוד מה אתה רוצה להצביע, ואנחנו נתחשב בך. אבל מה, בשביל הזכות הצבעה, בשביל לממש אותה, בשביל הדמוקרטיה, תשים מחל. אל תדאג, הכל בסדר. אני אסדר אותך. אז לחשתי לו בסוד ושמתי מחל. אמרתי, מה יכול להיות. וגם אם מחל, מה רע במחל בעצם? למה לא מחל?


תגובות