יצירות אחרונות
הַמְתִּינִי לְאַהֲבָה כָּזוֹ🌹🌻🌹 (4 תגובות)
שמואל כהן /שירים -24/06/2026 09:48
גם בחושך מוחלט (4 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (3 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (4 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (4 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (3 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
שירים
הילד,הילדה והתינוקתהילד ואחיו ברחו מגיא ההריגה קרה להם נס עת נפשם נצרו הם לברוח ליער יכלו, והצילו נפשם ממקום שם נרצחו בדם קר כל מי שסביבם ! כל משפחתם, כל בני כפרם... ביער שרדו כיצד- לא יובן בקור המקפיא, ברעב הנורא, בפחד האיום, באומץ וגבורה ! הילדה בת העשר שתחילה עם אמה החולה שההתה, ועימה השפלות נוראות עברה- סבלה תלאות וזוועות במחנות עבודה, עינויים,ורעב עבודה קשה בתנאים –לא תנאים ושרדה בשל כוחות, אל - אנושיים! תושייה ואומץ - בל יתוארו גם במחנה השמדה במשך שנתיים- שלש עד לשחרורה - וגם אז לא כלו תלאותיה... אך הילדה התגברה! והתינוקת בת שבעת החדשים שמאמה הופרדה כשאביה כבר נתפס- בידי הגרמנים הארורים! נשלחה לגויים מחביאים, אנשים צדיקים על מנת להציל חיים! וכשהייתה בת שלש ושלשת רבעי שנים- הופרדה,מהוריה המצילים והועברה להורים "חדשים" שהיו בני משפחה של הוריה הביולוגיים. הוריה,נרצחו בחדרי הגזים והילדונת רצתה רק את ההורים המוכרים... לא הבינה מי הם יהודים, לא הבינה מי הם מחביאים או גויים... לא הבינה מושגים כמו "חיים" או "מתים" רצתה רק הביתה
לאבא ואמא "רגילים".
וכשנגד רצונה- השופט קבע שמשפחתה היהודית תיקח אותה- כבר היה שנה אחרי "גמר" השואה.
ולפתע הייתה שם אחות-
גדולה ממנה ,שגם הייתה במחבוא
הילדה כה שמחה
כמהה- לאם
או חברה,שתהא לה אחותה
אך זו הייתה ציפור פצועה
ילדה כעוסה וכאובה
שאחות קטנה- חסר עוד
לא היה לה...
בין שתי הילדות,
נולד גם אח גוזל קטן-
שנרצח- סתם כך
כי היה יהודי
כך החליט ימ"ש הנאצי
כך שנחמה לילדה
לא הייתה.
כי היא בעצמה,האחות
לזאת הייתה זקוקה...
כשארצה עלתה –
עדיין הייתה מבולבלת כולה,ולא נקלטה.
הילד ואחיו שסבלו כה רבות ביער הסבוך- גם מקור,גם מרעב וגם מפחד-עלו לארץ לבדם...
הילדה שנתונה הייתה לסבל,כאב,רעב והשפלה וכה חזקה ואמיצה וגיבורה במחנות סבלולו עשרת מונים מהילדונת הקטנה-אמרו. שאת המלחמה ,הפעוטה, בשקט עברה- אך כמוהם- יתומה נשארה , לעומתם-הורים לא הכירה, וכאב של פרידה
ומגעגועים עזים להוריה
הנוצריים סבלה
במיוחד כשהאוקינוס בין הולנד
לישראל הפריד.
כך חשבה-אבדה
אותם לתמיד...
במשך כל ילדותה סבלה ! היא לעולם לא התגברה וילדות –לא היה לה! למיליון וחצי ילדים ששרדו את השואה, בכל מיני אופנים, וכן לבני זוגם –ולילדיהם... מה נוראה הייתה השואה!!! תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |