יצירות אחרונות
הַמְתִּינִי לְאַהֲבָה כָּזוֹ🌹🌻🌹 (3 תגובות)
שמואל כהן /שירים -24/06/2026 09:48
גם בחושך מוחלט (4 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (3 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (4 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (4 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (3 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
שירים
צבע-חייםדוד גוּבָּה טיפש לא היה הוא, פגש הרבה אנשים. אך כל חייו, כך סיפרו לי, היה רגיש לצבעים. פעם אותו סתם שאלתי למה הרגישות כה גדולה. אז הושיב אותי על ברכו והציע לספר אגדה. "כשהייתי צעיר, כן – גם אני, נסעתי לטייל בעולם. לפונדק אחד בדרך נכנסתי, שם הוא ישב, באוּלם. והרי אנשים צבעונים הם אך הוא היה כה אפור! כשהתקרבתי אליו הוא הציע לשיר לי איזה מזמור. קצר המזמור וצנוע. אך – רב השכנוע. 'חיי אפורים כעפר וסלע ומה עם נצבעם באדום? האם יתעוררו? תזרח-נא השמש? ואולי בשביל זה נחוץ הכתום?' מזמור זה אילם, לא דיבור הוא, הכל הועבר במבט. אחר כך נדם האפור, פשוט ישב ושתק. גם אני אותו קצת חיקיתי ישבתי לי לתומי. חשבתי שיהיה זה ראוי אם יהיו לי שאלות משלי. חיש מהר אז חיברתי, יותר נכון התחברו מעצמן; הרי שאלות אדם לא שואל באמת שאלות באות לבדן. 'מה יקרה אם נלך לצובע שיושב הוא באמצע הכפר; נבקש ממנו ברוגע לצבוע את היום שעבר. ישאלנו לבטח "למה? והרי החיים צבעונים!" אז נאמר לו בעצב-גרידא: "לא צבעונים – אפורים!" איך יסתכל זה עלינו המחזיק מכחול וצבעים(?) לבטח יסרב לעבוד אז יקראנו "משוגעים!" אך מה יש לכעוס ולקפוץ כאן הרי אמרנו די ברצינות; יש חיים ללא צבע רק צבע אחד – אפורות.' זה מזמורי – לא מבט הוא, מילים נחוצות לו כמים. ולכן אני רגיש לצבעים יותר ממך – שבעתיים!" אמר זאת דוד גוּבָּה בנשימה אחת עצורה; לפחות עכשיו אדע גם אני איך לספר אגדה. (המשך ליצירה "על מורה ותלמיד") תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |