סיפורים

פיטר-פן

פיטר-פן. הסיפור הקלאסי מכולם, מוכר לכולנו מימים של תמימות וחלומות ורודים, מספרים ומסרטים (תלוי באיזה דור אתם חיים). אך מעולם לא שקלנו לחשוב על צד אחר של אותו סיפור מקסים ומתוק על הילד שסירב לגדול, להתבגר ולהתפתח.

באחד ממסעותיו אל העולם האמיתי מארץ לעולם-לא, פגש פיטר את וונדי, האחות הבכורה מבין שלושת ילדי הדארלינג- וונדי, ג'ון ומייקל. לאחר תקרית מצערת ולא נעימה של איבוד הצל השובב של פיטר ותיקונו על ידי וונדי האדיבה, שלושת האחים מצטרפים אל פיטר במסע חזרה אל ארץ לעולם לא.
לילדים, ארץ לעולם לא היא גן עדן מושלם, כזה שתמיד חלמו עליו ופינטזו עליו בלילות. שלל הרפתקאות, הנאה וכל טוב, הדבר היחיד אשר היה חסר לאותם ילדים אבודים שהתגוררו בארץ לעולם-לא היה אמא. את תפקיד זה תפסה וונדי הבוגרת מכולם, והכל היה נראה נהדר, למרות המלחמות הבלתי פוסקות עם קפטן-הוק ואותם קשיים שמדי פעם צצו בארץ לעולם-לא, החיים היו נהדרים.
עד לאותו רגע בו וונדי הבינה שהגיע הזמן לחזור הביתה, שמקומה ומקום אחיה אינו ארץ לעולם-לא בה אף פעם לא מתבגרים, אלא בעולם האמיתי, בלונדון. וונדי הציעה לפיטר להצטרף אליהם, לחיות בעולם האמיתי ולהתבגר כמו כולם, אך פיטר סירב. הוא לא רצה שאהבתו תהרוס את התמימות והילדות שלו. פיטר המאוהב נשבר, אך נתן לה ולאחיה ללכת, לאחר שהבטיח להם שיבקרם כל אביב.
שלושת ילדי הדארלינג חזרו לביתם בצער רב והמשיכו בחייהם הרגילים, כמו הילדים האבודים וקפטן הוק, ופיטר פן? פיטר היה שבור מעזיבתה של וונדי אך נאלץ להתגבר על הכאב.

לאחר 20 שנה בהם פיטר לא התבגר כלל, אף לא בשנה אחת או במספר חודשים, הוא חזר אל ביתה של וונדי. בשבילו, תקופת הזמן הזאת הייתה בקושי אחת בלבד, כיוון שבארץ לעולם-לא הזמן לא עובר. השעון נעצר ולא זז יותר לעולם, ואם ירצו להזיז את השעון, רק דקה אחת מאוחר יותר, יהיה עליהם לחזור לעולם האמיתי ולהתבגר. לחיות בעולם אפרורי של מבוגרים ולהמשיך את החיים כפי שהם בנויים, אך הילדים האבודים וכמובן, פיטר פן, אינם רוצים שדבר כה נורא יקרה להם.

כאשר פיטר נכנס אל חדר הילדים, ליבו נשבר לרסיסים בשנית. וונדי, הילדה הקטנה והיפיפה שבה התאהב, איננה. היא התבגרה, הפכה לאם, שכחה מפיטר ומאהבתה אליו. 
פיטר שבור הלב חזר אל ארץ לעולם- לא, לבדו. ללא וונדי שלו, אהבתו.
הוא התיישב לצד האגם, תחת העץ. מול השמש הגדולה והמחממת והשמיים התכולים ופרץ בבכי.
אך פיטר לא ידע שברגע שדמעה אחת נזלה מעינו בגלל אותה אהבה, הוא התבגר.

תגובות