יצירות אחרונות
האור שבסוד (3 תגובות)
מרים /שירים -24/06/2026 14:14
הַמְתִּינִי לְאַהֲבָה כָּזוֹ🌹🌻🌹 (8 תגובות)
שמואל כהן /שירים -24/06/2026 09:48
גם בחושך מוחלט (5 תגובות)
דני זכריה /שירים -24/06/2026 06:00
מודליאני שר בי שירים-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -24/06/2026 05:19
שיר האסטרונאוט העתידי (3 תגובות)
ארווין קליין /שירים -24/06/2026 01:58
טיפה שהמשיכה בדרכה (4 תגובות)
ZR /שירים -23/06/2026 22:16
עלילות יוסף והשטן, פרק ב' חלק ב' "אלה תולדות יעקב" (4 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -23/06/2026 20:59
ולקוות שוב מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -23/06/2026 19:40
מריל (3 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
הודעות והגיגים
רגעיםאז זהו. זה נגמר. לקחתי אותו הבוקר. הווטרינר הסתכל עלי במבט שואל "זהו?" בשבועיים האחרונים הוא ניסה לדחות את הקץ. "בואי ננסה עוד תרופה ואם זו לא תעזור, ננסה אחרת." בהתחלה חשבתי שהוא רוצה לסחוט ממני כספים אך לאחר שלא חייב אותי בשקל, הבנתי שיש גם אנשים טובים באמצע הדרך. שבאמת איכפת לו. שהמוות יכול לחכות. ראיתי את פניו, של המוות, הוא נראה קצת מאוכזב. בעלי, דתי חובש כיפה, התנגד בהתחלה להרדמה. "אסור, זה בניגוד לדת, אלוהים נתן, אלוהים ייקח". כמה רבתי איתו. "עזוב אותי מהדת שלך! אלוהים שלך לא יודע מה זה צער בעלי חיים!? אלוהים שלך שלכאורה ברא אותו, מסוגל לראות בסבלו? מסוגל לראותו נמק בייסורים? איפה הרחמנות לעזאזל!?" ועוד אומרים שלטעות זה אנושי ולסלוח זה אלוהי. איזה אלוהי, איזה נעליים. אם האלוהים הזה אינו רחמן וסלחן הרי שהוא לא קיים. נו טוב, בעצם לא הייתי זקוקה לויכוח הנוכחי עם בעלי שיחיה בנוגע לקיומו של אלוהים, בסופו של דבר מאז שהורי סיפרו לי על קורותיהם בתקופת מלחמת העולם השנייה בהונגריה, הבנתי שאלוהים הוא רק מטאפורה. אופיום להמונים. לחלשים שאין להם במה להיאחז. אני, חילונית אדוקה שכמותי, דוגלת ברוב עוונותיי ברחמנות, בלגאול את הסובל מייסוריו, אני אפילו עושה מצוות לגמרי ללא כוונת מכוון. תורמת בסתר כי אני חושבת שכך ראוי, שהזבל שלי עשוי להיות האוצר של האחר. נו טוב, הרי כשהתחתנו, שנינו היינו חילוניים. בעלי חזר בתשובה לאחר שאמו נפטרה, אולי חשב שבכך ישיבה לחיים. אבל נעזוב את זה, זו כבר סאגה אחרת. אז לקחתי את הכלב שלי ללא ידיעתו של בן זוגי לדרכו האחרונה. בלאו הכי הוא הכי הרבה היה קשור אלי. הצל שלי. כשאחד משלושת חתולי התרפק על ברכיי, הוא היה מסלק אותו בנביחות קנאה. כשאני ובעלי התגפפנו, (משהו שלא קרה לעיתים קרובות מדי מתוקף היותנו זוג ותיק, כי למי לעזאזל יש חשק), הוא ממש הוריק מקנאה. אני הייתי רק שלו והוא סירב בתוקף של כלב להתחלק בי עם אחרים. הנחתי אותו על שולחן המתכת הקר, השעה הייתה 10 בבוקר לערך. חיבקתי אותו. הווטרינר הזריק לו זריקת הרגעה. הוא הורה לנו להמתין בחוץ כרבע שעה. ישבתי איתו על כיסא בשמש הבוקר, הוא חבוק בזרועותיי, לוחשת באוזניו מילות אהבה והרגעה. הדקות חלפו בעצלתיים, נכנסנו שוב לקליניקה הקרה, הנחתי אותו על השולחן, הוא עוד ניסה קצת להתנגד, ניסה להתרומם ולאחוז בחיים, אך כשהוזרק לגופו החומר הממית, החיים עזבוהו, "סליחה, אני מצטערת" בכיתי. הוא עוד הביט בעיני ובנשימתו האחרונה הייתי בטוחה שהוא אומר לי "אני אוהב אותך וסולח". אז למה אני מרגישה רוצחת? תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |