יצירות אחרונות
רבי זוכמן פרק שלישי (2 תגובות)
בבר 1 /סיפורים -13/06/2026 20:42
הפקח הקירח (3 תגובות)
דינה קגן /סיפורים -13/06/2026 17:52
עץ אובות ואושון הציפור (1 תגובות)
אריק חבי"ף /סיפורים -13/06/2026 14:22
לאהוב כל פעם מחדש (4 תגובות)
**לנה** /שירים -13/06/2026 12:16
אבל היא היתה.. (5 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -13/06/2026 12:12
כנפיי לא עייפו מעולם / לבמת הדיון של נורית (4 תגובות)
עליזה ארמן זאבי /שירים -13/06/2026 10:35
חֹזֶק הַכָּנָף - לבמת הדיון של נורית🌹🌻🌹 (10 תגובות)
שמואל כהן /שירים -13/06/2026 07:17
במרץ ובשלווה (6 תגובות)
דני זכריה /שירים -13/06/2026 04:25
סיפורים
לבד או חפיסת סיגריות
קראתי באיזה מאמר מצוחצח, כזה שפותח ב"מחקרים מראים", שיום של בדידות מזיק לבריאות כמו לעשן עשרים סיגריות. לצידה תמונה מזוויעה של אדם שרוע על אדמה, ראשו מוטה לאחור וסביבו עומדים אנשים בסבר פנים חמור, מצביעים עליו. החלטתי להיגמל מבדידות, כלומר להחליף סיגריות של בדידות בקשרים עם אנשים. יום ראשון בבוקר שלחתי "בוקר טוב" בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית – סיגריה ראשונה, בטעם פירותי מלאכותי שנעלם אחרי שנייה. עד הצהריים הייתי כבר על חצי חפיסה. עוד עשרה סיגריות ולא אהיה בודד "If you're gonna do it, do it right" הוא אמר, "לך גם על רשתות. הן כמו סיגריות אלקטרוניות, לא מרגישים את הרעל, אבל הוא שם." בערב סגרתי את החפיסה – עשרים אינטראקציות מהקפה השכונתי ועד לייקים לאנשים שאני לא זוכר איך הכרתי. יום שני דניאל חיבר אותי לענת, "דילרית חברתית". סגרתי שלושים אינטראקציות – חפיסה וחצי. יום שלישי כבר לא חיפשתי אנשים, הם מצאו אותי. שיחת מסדרון חטופה - פילטר פשוט, נשרף מהר. לייק לפוסט פוליטי - טבק כבד, חריף, משאיר ריח רע בבגדים. תגובה עם אימוג'י לב - סיגריה בטעם וניל; כולם אוהבים להריח, אף אחד לא אוהב לעשן. תגובה עם אימוג'י לב שלושה צבעים - סיגריית קינמון; אף אחד לא יודע למה המציאו אותה, אבל כולם מנסים. עד סוף היום – שלוש חפיסות. שישים אינטראקציות. בערב, כשהעשן החברתי מילא את החדר, ישבתי מול המסך. הטלפון רטט: "נו, איפה אתה? כולם פה!" הבנתי את זה פתאום: אז הדלקתי שוב. ועוד אחת. ועוד אחת. ורק אז הבנתי - הבדידות אולי הורגת אותך בשקט. וההבדל? ואז, בזמן שאני שואף עוד ענן של אינטראקציות מזויפות, קלטתי: באותו ערב כיביתי את הוויפי, נעלתי את הדלת, והנחתי את הטלפון בקופסה כאילו היה מאפרה ריקה.
תגובות
אריק חבי"ף
/
אין מחיר לאותנטיות
/
27/05/2026 21:12
שמואל כהן
/
זה סיפור חד, שנון וכואב בו־זמנית.🌹🌻🌹
/
27/05/2026 23:32
גלי צבי-ויס
/
טעם ממכר
/
28/05/2026 07:50
התחברותתגובתך נשמרה |