סיפורים

פה ימינה

"פה ימינה, שם שמאלה, תן זכות קדימה יש לך תמרור, תיזהר הוא ממש קרוב אלייך, מאמי זה הילוך ראשון ולא רוורס".

הרגשתי ממש כמו בשיעור נהיגה מזורגג, מה היא חושבת שאני לא מכיר את הדרך, אנחנו עוברים באותה דרך פעמיים ביום, אני יודע איך לנוהג, גברת. הרגשתי מושפל ומבוזה, יש לי רישיון נהיגה כבר למעלה מחמש שנים, אך עדיין יש לה את הצורך להראות לכול העולם שהיא נהגת טובה יותר, נהגת מלידה.

סבא שלי שנהג לספר סיפורים משעממים בעליל שלא היו מתקבלים אפילו לכתבה של הערוץ הראשון, סיפר לי שפעם גברים היו נוהגים הרבה יותר טוב מנשים, פעם הגברים היו אלו ששולטים בכבישים והנשים היו אלו שלא ידעו איך להעביר מהילוך ראשון לשני מבלי שהמכונית תפגע קשות, נפשית וגופנית. אך איפשהו במהלך השנים, כנראה משהו אבולוציוני, נשים השתלטו על הכבישים בסערה. סבא שלי טוען שזה בגלל שאיזה יפני דביל מסין המציא את החנייה האוטומטית. מסתבר שזו הייתה הבעיה העיקרית של הנשים בנהיגה, וכאשר בעיה זו הוסרה מן השטח, הנשים החלו לצבור ביטחון בנהיגה מרגע לרגע, מה שהוביל למוטציה מוזרה של נשים אשר מסוגלת לנוהג בצורה רגועה, שקטה ובטוחה. מהצד השני הגברים החלו לאבד את ביטחונם במהירות מסחררת, משום שרמת הביטחון במינים נמצאת על אותה עקומה ועובדת ביחס הפוך, משמע אחד עולה בצורה מטאורית השני נוסק כמו אסטרואיד. במשך הזמן ההבדלים רק גדלו, וכיום ממש למעט גברים יש רישיון נהיגה, והכבישים מלאים במכוניות בכלל צבעי הקשת, כלומר אם הקשת הייתה בצבע וורוד, סגול ואדום בלבד. סבא תמיד נהג להגיד שאם סבא שלו היה רואה בעיניו העצלות את אשר מתרחש בזמננו הוא היה קופץ מהקומה ה3,000 ממגדלי גידמאק.

אני למעשה נהג די טוב, כלומר יחסית לשאר הגברים אני אפילו נחשב למצוין, ולכן אני מתעצבן בכול פעם שאשתי מציקה לי בנושא. בפעמיים הבודדות שדפקתי את האוטו, ממש דפיקה קטנה ולא משמעותית, היא לא הפסיקה להזכיר לי זאת בכל הזדמנות, אך למספר הפעמיים שהיא גרמה נזק לאוטו היא כלל אינה מתייחסת.

אני זוכר שפעם לא הצלחתי להתניע את האוטו בבוקר, הבטתי באוטו כאובד עצות, ולמרות שזה היה הדבר הקשה ביותר לעשות, ביקשתי מאשתי עזרה. הוצאתי אותה מהמיטה ומפיג'מת הדובונים רק כדי שהיא תגלה שהאוטו היה בדרייב ולכן לא התניע. לאחר התקרית הזאת לא ראיתי את האוטו, אפילו לא ברנטגן.

אבל לפחות ישנה התקדמות מסוימת בתקוות המין הגברי לעלייה מחודשת לשלטון הנהיגה, הנה רק אתמול ראיתי בעיתון תמונה של נהג המונית הראשון בארץ, אני כבר מצפה בקוצר רוח לנסוע במונית שאין לה ריח של מטהר אוויר בניחוח אביב נעורים. 

 

אז מה אם אנחנו לא יודעים לבדוק שמן ומים, או לא יודעים מה כל מחוג מציין ולא ממש מבינים כל רעש שאוטו עושה, אבל לא צריך להתייחס אלי כמו אל דבילים דרגה א', לכול אדם שיש שתיים ידיים ורגל אחת טובה יש את הזכות הטבעית לנוהג, אפילו אם הוא גבר.     

 

תגובות